Ze blijven in hetzelfde terrarium, dus de geur hangt daar van beiden.
Ik bedoelde dat als je een glasplaat in een terrarium plaatst, je van dat terrarium feitelijk twee terraria maakt. Het zijn twee aparte ruimtes. Of de geur van beide dieren in beide compartimenten hangt, hangt volgens mij in dat geval af van de hoogte van het tussenschot. Als dat tussenschot laag is, zal de geur zich w.s. over beide compartimenten verspreiden. Ik zou het tussenschot niet te laag maken om te voorkomen dat het mannetje geprikkeld wordt door (o.a.?) de geur van het vrouwtje. Enige nadeel is dat je uv-lamp dan (als je 'm boven het tussenschot hangt) dus vrij hoog komt te hangen en minder/niet effectief meer is.
Ik denk dat de laatste optie van Kurt de 2nd best is. De beste oplossing is natuurlijk een tweede bak inrichten van hetzelfde formaat (of maar iets, en niet de helft, kleiner) als de bak waar ze inzaten. Hebben ze beiden op geen enkel front iets in hoeven te leveren. In mijn optiek leveren ze in jouw oplossing nl. sowieso aan ruimte in; beiden dieren hebben minder bewegingsvrijheid ondanks dat de gemiddelde ruimte per dier natuurlijk hetzelfde blijft...