Hallo allemaal.
Iemand uit mijn buurt heeft een heel klein landschildpadje gevonden. Na rond gevraagd te hebben wisten ze niet wat ze er mee aan moesten en hebben ze het beestje aan mij overhandigd omdat ik een tijd geleden zelf ook een landschildpad heb gehouden. Ik weet dus wel wat ik moet doen wat betreft het verblijf en de lampen enzo alleen de schildpad die ik toen had heb ik volwassen gekocht.
deze schildpad is echter zo piepklein dat ik niet weet wat ik ermee aan moet. bijvoorbeeld wat en hoe ik deze moet voeren?
Gevonden?... als in: het beestje liep zomaar op straat?
Het diertje kan uit een tuin ontsnapt zijn... Woont er misschien iemand in de buurt die landschildpadden heeft?
Wellicht kun je wat flyers maken en door de brievenbus gooien met de mededeling dat je het diertje gevonden hebt.
Als de "eigenaar" reageert, kun je als voorwaarde stellen dat je wel even wilt zien waaruit het diertje dan ontsnapt is.. Op die manier kun je uitsluiten of iemand zich een gratis schildpadje wil toe-eigenen.
Mocht dit niet werken; je hebt zelf een landschildpad gehad, dan ben je bekend met de wetgeving. Je zult het diertje dus niet zomaar kunnen houden, maar aan moeten geven bij de daarvoor bestemde instantie.
Succes.