Tekje
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 7 Februari 2011, 13:33:52 » |
Ziezo, dit is mijn kleinste geelbuikje Zit binnen aangezien ze wakker is geworden Op jacht naar een pissebed Dit is haar verblijfje, het is nog het verblijf van toen ze alle twee nog piepklein waren Ik weet dat het klein is maar ze kan toch vrij bewegen
|
Low 'nd Slow
|
|
|
LisaM
BOEM
Geochelone elegans
Schildpadden zijn geweldig !
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 7 Februari 2011, 15:08:12 » |
Geelbuiken zijn echt geweldige dieren. (L) Mooie vijver
|
0.0.1 Trachemys scripta scripta.
|
|
|
bas.v.r
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 7 Februari 2011, 15:38:09 » |
Ziet er mooi uit!! Vinden ze lekker he, pissebedden?
|
|
|
|
Tekje
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 7 Februari 2011, 16:45:05 » |
Ja de pissebed was snel weg
|
Low 'nd Slow
|
|
|
Tekje
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 8 Februari 2011, 14:07:02 » |
Zou het kwaad kunnen dat ik deze al buiten zet nu? in hun vijver wel te verstaan Ze kunnen tot halve meter diep, en dan kunnen ze eens op land want het bakje waar ze nu inzitten (voor winterslaap) heeft geen landgedeelte.. Ze zijn toch wakker trouwens..temperatuur van dat water binnen is gelijk aan dat van buiten.
|
Low 'nd Slow
|
|
|
Tekje
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 8 Februari 2011, 16:55:08 » |
Ik heb dan maar besloten ze al buiten te zetten, er wat extra groen bijgesmeten (zuurstofplanten in vijvertje) Ik heb enkele foto's getrokken. Kunnen jullie zien wat het geslacht is? Hier heb ik ze net buitengezet Dit is de grootste (opvangdiertje) Dit is de 2de grootste Kleinste (zit nog eventjes binnen)
|
Low 'nd Slow
|
|
|
Ward
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 8 Februari 2011, 17:22:52 » |
foto's van de nagels zou meer duidelijkheid geven maar de grootste is een vrouwtje denk ik, mannetjes worden niet zo groot
|
0.0.1 Testudo (Agrionemys) Horsfieldii 1.0.0 Testudo Hermanni Boettgeri 0.0.1 Centrochelys Sulcata 0.0.2 Stigmochelys Pardalis Babcocki 0.0.2 Chelonoidis Carbonaria
|
|
|
nielo
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 8 Februari 2011, 17:29:29 » |
Geen duidelijke foto,s van de voorpootjes Ik zou zeggen op dit moment allemaal vrouwtjes.
|
0.2.0 Trachemys Scripta Troostii 1.4.0 Trachemys Scripta Elegans 1.3.0 Pelusios Castaneus
|
|
|
Tekje
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 8 Februari 2011, 17:43:45 » |
Oei, ik dacht dat jullie hiervoor de staart moesten zien De grootste is wel ouder..maar ik zie wel, ze vechten niet het is gewoon voor dominantie te voorkomen
|
Low 'nd Slow
|
|
|
nielo
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 8 Februari 2011, 18:45:50 » |
Ik ga toch voor vrouwtjes en die gaan algemeen wel goed samen.
|
0.2.0 Trachemys Scripta Troostii 1.4.0 Trachemys Scripta Elegans 1.3.0 Pelusios Castaneus
|
|
|
winterzzz85
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 9 Februari 2011, 21:36:27 » |
Is het niet veel te koud om de schildpadden nu al buiten te doen? Het is februari, vriest nog 's nachts...
|
|
|
|
sasa
Chelonoidis carbonaria
1.2.0. Trachemys Scripta Troostii.
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 9 Februari 2011, 23:02:13 » |
Het is niet zo zeer de kou die kwaad kan, maar eerder de grootte temperatuur verschillen van warm binnen naar koud buiten, waar ik nog steeds mijn twijfels over heb, ( over de shock.) zoals vaak gezegd wordt, ik denk dat van BV 20 graden naar 1 graden in de vijver voor een shocks zou kunnen zorgen. maar van 20 naar 14 of 15 graden lijkt me eerlijk gezegd niet een groot probleem aangezien dit maar 5 graden verschild is, en eilandtemperatuurs verschil en water wel 10 tot 15 graden verschil is. ALs iemand hier iets over te zeggen heeft dan hoor ik het graag want het zit me nog steeds niet allemaal duidelijk met al die verhalen over de thermische shock.
Ik persoonlijk had dus nog even gewacht met het buiten zetten. Tot het ''minimaal'' 15 á 16 graden is buiten zetten lijkt me prima mogelijk, maar toch adviseer ik altijd rond de 18 graden pas naar buiten, aangezien ik wat ik hierboven heb getypt natuurlijk niet met zekerheid durf te zeggen.
|
1.2.0. Trachemys Scripta Troosti
|
|
|
nielo
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 9 Februari 2011, 23:23:51 » |
Omg ik dacht dat het een oude foto was, je gaat ze toch niet nu buiten zetten, doe dat pas medio april.
|
|
|
|
Tekje
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 10 Februari 2011, 13:08:32 » |
Ze zitten al buiten hoor, de bak waar ze binnen in zaten voor winterslaap vroor ook toe en was niet zo diep als de vijver.. Dus buiten zitten ze beter, dat water wordt gefilterd
In de bak dat ze zaten werd het niet gefilterd en waren de condities nog slechter dan buiten..gewoon laagje bladeren bijgedaan.
|
Low 'nd Slow
|
|
|
Ward
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 10 Februari 2011, 15:48:40 » |
de mijne zitten al jaren constant buiten en nog nooit problemen mee gehad, ze kunnen wel tegen een stootje
|
0.0.1 Testudo (Agrionemys) Horsfieldii 1.0.0 Testudo Hermanni Boettgeri 0.0.1 Centrochelys Sulcata 0.0.2 Stigmochelys Pardalis Babcocki 0.0.2 Chelonoidis Carbonaria
|
|
|
|