Ik zie mijn dieren ook nooit drinken tijdens het badderen. Ze zijn veel meer bezig met urineren en ontlasten
Drinken heb ik ze de afgelopen zomer een aantal keer zien doen, gewoon keurig uit het waterbakje. Dit heb ik slechts incidenteel waar kunnen nemen.
In het binnenverblijf heb ik ze nooit
zien drinken. Getuige het substraat dat vaak in de waterbak aanwezig is, weet ik dat ze er wel regelmatig in de buurt zijn. Of ze er slechts doorheen banjeren of ook daadwerkelijk drinken weet ik niet.
Mochten ze dorst krijgen.. er is schoon drinkwater aanwezig; dat komt wel goed
Ik spoel de groente hier altijd af voor dat ik het geef.
Sommige liefhebbers deppen het droog (omdat té nat voer diarree kan veroorzaken); ik "sla" het na het spoelen altijd even uit.
Op die manier is het niet meer drijfnat, maar wel degelijk vochtig. Zo blijven de vezeltjes + overige supplementen er beter aan kleven.
Ben er van overtuigd dat ze hierdoor ook zeker voldoende vocht binnen krijgen.
De ontlasting is hier dan weer de graadmeter. Zolang het stevige compacte drollen blijven, zal er van diarree geen sprake zijn.
Maar uit die voeding van de supermarkt kan hij toch niet veel water halen?
Jawel hoor. Onderschat het vochtgehalte van groentes vooral niet
Ik denk zelfs dat het vochtgehalte van onkruiden in de volle zomer lager zal zijn.
Zolang ze in het verblijf maar een bak met schoon drinkwater hebben is het goed. Indien ze behoefte hebben aan extra vocht, zullen ze zelf gaan drinken.
Dagelijks badderen zou ik trouwens niet doen... Lijkt me niet nodig en daarmee onnodig vaak hanteren van de diertjes.
1x per 2 weken lijkt me meer dan zat.