Nu dat het regent heb ik ze nog nooit zo snel zien lopen naar hun veilige en droge hokje.
Ik heb ook nog eens de warmtelamp ingestoken zodat de temperatuur beetje stijgt, deze bedraagde slechts 20°c
Ze hebben net witloof gekregen, en ze zijn daar verzot op
eten zo uit mijn hand.
Is het mogelijk om schildpadden 'tam' te maken, zodat ze vanzelf naar je toe komen?
Witlof vinden ze meestal bijzonder lekker ja. De calcium:fosfor verhouding erin is ook erg goed. Persoonlijk zou ik groente liefst nog verrijken met vezels in de vorm van Agrobs / Heucobs.
Daarnaast: Er zijn nu verschrikkelijk veel onkruiden buiten voorradig.. Je doet de dieren een groot plezier door ze een gevarieerd aanbod daarvan te verstrekken... Daar kunnen geen groentes tegenop.
M.b.t. "tam maken"... Ik denk dat je dat iets verkeerd ziet.
Ja, schildpadden zullen na enige tijd heel enthousiast naar hun eigenaar komen lopen.
Als ik mijn hand in het buitenverblijf op de grond plaats, dan komt de grootste van de 2 Griekjes snel aangehobbeld.
Dit heeft echter niets met tam of "behoefte aan contact" te maken heeft....
Het feit dat het diertje zo snel er op af komt, is omdat ze weet dat als ze mijn hand ziet... dat er dan vers voedsel in de bak verschijnt.
Eigenaar = eten.... That's it