Als ik goed begrepen heb zijn deze dieren 2 verschillende bloedlijnen en is minimaal 1 of 2 vrouwtjes verwant aan het mannetje,
Ik vindt het mooi hoe jij zo met jonge nakweek kweekgroepen samenstelt (eigenlijk de leukste manier) maar hoe ga je dat probleem van verwantschap
met elkaar oplossen ivm de kweek in de toekomst ?
3 dieren zijn nakweek van Agnes (zelfde mannetje, verschillende vrouwtjes) de andere 2 zijn nakweekjes van Rein (zelfde ouders)
Normaal zijn de nakweekjes van Rein van het mannelijke geslacht (reden hiervan is omdat hij zonder broedstoof werkt voor deze soort) die van Agnes zijn doorgaans vrouwtjes.
Blijkt nu dat 1 van de dieren van Rein waarschijnlijk toch een vrouwtje is, dit zou dus het enige verwant dier zijn. Nu is er een halfwas mannetje vrij ter herplaatsing (stamboek) maar ik kijk nog even de kat uit de boom.
Het kleinste dier van Agnes betreft een jong uit een ei dat verloren gelegd was in het terrarium, pas de laatste broeddagen is dit naar de broedstoof verplaatst, dit zou dus eventueel nog een mannetje
kunnen zijn....
Als je voorkeur uitgaat naar nakweek zijn de bloedlijnen sowieso nog vrij beperkt, mocht er geen andere mogelijkheid zijn (mannetje voor verwant vrouwtje) kan ik nog altijd gaan voor een te herplaatsen dier , of een dier uit beslagname ... zie ik nog wel
Mijn voorkeur gaat uit naar groepjes van 2.3 of groter, uitgezonderd dan voor reuzen als sulcata en pardalis (wegens de hoge onderhoudskosten en plaats die deze nodig hebben).