Zelda
Geochelone elegans
Reggie en Veggie.
|
|
« Gepost op: 18 Juli 2010, 20:16:12 » |
Ik heb eens een vraagje, ik heb hier 2 testudo hermanie's zitten, beid mannelijk en ze zijn nu zo'n 12 cm en 13 cm, weet er iemand hoe groot deze eigenlijk nog worden...? Bedankt!
Edit Kurt, spelling topictitel aangepast (wetenschappelijke benaming)
|
|
« Laatste verandering: 18 Juli 2010, 20:36:09 door kurtlippens »
|
|
Trotse eigenaar van 2 griekjes, Reggie en Veggie en 4 geelwangen en 1 muskus.
|
|
|
Tim
Stigmochelys pardalis
Belgium
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 18 Juli 2010, 20:22:20 » |
Als je mannetjes Boettgerie's zijn dan kunnen ze een eindgrootte van 22 cm bereiken en tot 2kg wegen Lees anders ook eens: http://www.schildpadden.net/soorten/hermanni.htm
|
3.4.22 Testudo hermanni boettgeri 1.2.0 Trachemys scripta troosti
|
|
|
Zelda
Geochelone elegans
Reggie en Veggie.
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 18 Juli 2010, 20:25:28 » |
Ik heb ze gekocht als testudo hermani hermani.. Ze zijn 3 jaar oud...
|
|
|
|
Zelda
Geochelone elegans
Reggie en Veggie.
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 18 Juli 2010, 20:29:24 » |
Ik heb een op internet gekeken en nu twijfel ik al welke soort het is... Ik heb er een foto van bijgezet...
[verwijderd door de beheerder]
|
|
|
|
mcgrath
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 18 Juli 2010, 21:48:20 » |
Ik heb een op internet gekeken en nu twijfel ik al welke soort het is... Ik heb er een foto van bijgezet...
lijkt mij boetgeri ondersoort ipv hermani
|
4 testudo hermanni boettgeri
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 18 Juli 2010, 22:39:42 » |
Zelda, heb je ze bij een kweker gekocht? Anders kan die je vast vertellen welke ondersoort het is.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 19 Juli 2010, 12:25:26 » |
Maak eens foto's van het plastron (buikschild) , maar toch Testudo hermanni boettgeri denk ik
|
|
|
|
Zelda
Geochelone elegans
Reggie en Veggie.
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 19 Juli 2010, 13:01:08 » |
Ik heb ze bij Dierenparadijs gekocht in Olen. Kheb er naar gebeld en daar zeiden ze me dat het hermanni hermanni's zijn... Volgens mij kennen ze er zelfniet veel van
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 19 Juli 2010, 15:21:29 » |
Dan zou je bij hun de naam van de kweker moeten vragen, maar dan lijkt het me nog onwaarschijnlijker dat het hermanni hermanni is, want daar is zo moeilijk aan te komen.
|
|
|
|
Tom VH
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 19 Juli 2010, 15:36:27 » |
Normaal staat er op de citespapieren toch de naam van de persoon die ze aan het dierenparadijs verkocht heeft niet? Misschien kan je die eens plaatsen. Ik weet in België 2 kwekers van hermanni hermanni. Mag ik misschien vragen hoeveel je ze betaald hebt, in een winkel betaal je meestal meer dan bij een particulier maar hermanni hermanni is duurder dan een boetgeri.
|
|
|
|
turtle lover
Dipsochelys dussumieri
Belgium
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 19 Juli 2010, 15:48:38 » |
Plaats gewoon eens een platron foto hier. Dan weten we onmiddelijk welke soort je hebt. Ziet er mij op het 1e zicht ook Testudo hermanni boettgerie uit. Want de echte Hermanni hermanni heeft gele wangen en die van u zwarte. Dus er blijven nog 2 opties open. Boettgerie of hercegovinsis.
|
|
|
|
Zelda
Geochelone elegans
Reggie en Veggie.
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 19 Juli 2010, 18:43:58 » |
Ik heb er geen papieren bijgekregen toen ik ze kocht.. En ik heb ze 120 euro betaald per stuk... In de toekomst ga ik er nog 2 bijhalen, denk ik en dan ga ik zeker en vast bij een kweker. Als ik terug een fototoestel heb dan komt er zeker een foto op van hun buikschild maar momenteel hebben we er geen... Groetjes
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 19 Juli 2010, 19:01:39 » |
Ik heb er geen papieren bijgekregen toen ik ze kocht.. En ik heb ze 120 euro betaald per stuk... In de toekomst ga ik er nog 2 bijhalen, denk ik en dan ga ik zeker en vast bij een kweker. Als ik terug een fototoestel heb dan komt er zeker een foto op van hun buikschild maar momenteel hebben we er geen... Groetjes
Heb je er geen geel cites document bij gekregen? Dat lijkt mij wel vreemd, anders heb je een probleempje
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
Zelda
Geochelone elegans
Reggie en Veggie.
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 19 Juli 2010, 19:06:07 » |
Nee ik heb er geen papieren bij gekregen, alleen de rekening...
|
|
|
|
mcgrath
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 19 Juli 2010, 19:06:40 » |
dan is de verkoper zwaar in overtreding mogen niet gehouden worden zonder cites papieren en jij ben dan ook in overtreding dus zou daar zeker even achteraan gaan er zijn zeker forum leden hier die je wat tips kunnen geven hoe precies te handelen nu
|
4 testudo hermanni boettgeri
|
|
|
|