afgelopen zaterdag een advertentie gezien op MP over een gratis aquarium van 100x40 bij mij om de hoek. natuurlijk kon ik die niet laten liggen nadat ik al bijna 1 maand opzoek was naar een niet al te duur terrarium. een aquarium was niet wat ik wilde vanwege de benadering van boven maarja, voor het geld hoefde ik het niet te laten.
ik wil hier uiteindelijk 2 griekjes in gaan houden en later als ze oud genoeg zijn gaan ze lekker van het buitenweer genieten, de bak dient dus als overwinter plek voor de eerste paar jaren en voor de opgroei periode.
hier enkele foto's.
de bovenkant met 1 groot luchtgat en vele kleine. de meest linker plaat zal gebruikt worden voor de lamp.
en van de achterkant, hier kan je zien dat er twee hoekjes uit zijn ideaal voor bedrading.
zondag heb ik het terrarium grondig schoongemaakt met bleekwater en het staat nu te luchten, komende week nog eens afnemen met water om eventuele resten nog te verwijden en dan is het wel schoon neem ik aan.
de kit randen waren zo vies dat ik die verwijderd heb, nu moeten er nieuw transpirant siliconen kit op maar kan dit met willekeurig huismerk(karwij) of is die troep giftig voor de dieren? zoja welk merk is dan te gebruiken?
over de ondergrond ben ik er nogniet helemaal uit, ik ga waarscheinlijk voor cocopeat maar twijfel nog of ik meerdere soorten grond wil gaan gebruiken en zo ja welke
ik zal de voderingen hierin bijhouden met veel foto's want daar zijn we hier op het forum dol op heb ik begrepen. tips zijn altijd welkom