Patriekvdb
Geochelone elegans
|
|
« Gepost op: 8 Juli 2010, 22:29:45 » |
Als kind had ik altijd een landschildpad, in die tijd waren deze nog vrij op de vrijdagmarkt te koop, toen ik onlangs besloot na al die jaren terug een schildpad te gaan houden, was ik even geschrokken van de veranderde wetgeving en documenten die je daarvoor nodig hebt, maar ik heb me niet laten afschrikken. Mijn eerste contact met een schildpad liefhebber verliep uitstekend, ik werd grondig op de hoogte gebracht ivm voeding, huisvesting, winterslaap enz. Op 24 mei ben ik gestart met een mannetje van 2 jaar oud en een vrouwtje van 4 jaar. Ik richt mij vooral op Testudo Hermanni Hermanni, en ben verder gaan zoeken naar een volwassen koppel, dit heeft wel even geduurd, want deze soort is moeilijk te vinden, uiteindelijk heb ik mijn buitenterrarium op 24 juni uitgebreid met nog 2 vrouwtjes ( 10 en 12 jaar oud ) en één mannetje rond de 10 jaar oud. Alle dieren gechipt en de daarbij horende cites. Rond de winterslaap heb ik nog vragen/twijfels, maar je hoort nog wel van mij op het forum, ik zal hier ongetwijfeld nog veel informatie opdoen. Wie van jullie heeft ervaring met Hermanni Hermanni ?
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 8 Juli 2010, 22:32:20 » |
Welkom ! Ikzelf heb 4 Testudo hermanni's. Ondersoort niet bekent. Mocht je foto's hebben van de dieren en hun verblijf zien we die heel graag !
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 8 Juli 2010, 23:03:38 » |
Welkom Patrick, Nou over winterslaap kun je hier veel lezen. Ik wens je hier veel plezier. We zijn gek op
|
|
|
|
Patriekvdb
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 9 Juli 2010, 08:08:46 » |
Ik bezorg zeker foto's, zal iets voor zondag zijn !!
|
|
|
|
Patriekvdb
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 9 Juli 2010, 08:11:55 » |
Hoi,
Ik zie nu plotseling onder mijn gebruikersnaam " geochelone elegans " staan, ik weet niet hoe dit daar komt, deze soort heb ik helemaal niet, probeer dit te veranderen in mijn profiel maar lukt niet.... Wie helpt mij ?
|
|
|
|
remikiso
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 9 Juli 2010, 09:33:30 » |
Hoi,
Ik zie nu plotseling onder mijn gebruikersnaam " geochelone elegans " staan, ik weet niet hoe dit daar komt, deze soort heb ik helemaal niet, probeer dit te veranderen in mijn profiel maar lukt niet.... Wie helpt mij ?
Dit is een soort van status die je krijgt vanuit het forum. Is ook niet aan te passen. Des te meer je post zal je zien dat je status ook veranderd.
|
|
|
|
Patriekvdb
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 9 Juli 2010, 09:47:51 » |
Hoi,
Dit is een soort van status die je krijgt vanuit het forum. Is ook niet aan te passen. Des te meer je post zal je zien dat je status ook veranderd. Aha, bedankt voor de info
|
|
|
|
aurora
Geochelone elegans
dit is Gino
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 9 Juli 2010, 13:41:50 » |
van aurora
|
|
|
|
sonja84
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 9 Juli 2010, 17:00:19 » |
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 9 Juli 2010, 21:45:59 » |
Hoi Patriek
|
|
|
|
psvehv
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 9 Juli 2010, 23:25:06 » |
Hoi Patriek
|
|
|
|
nielo
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 10 Juli 2010, 08:59:12 » |
Welkom hier
|
0.2.0 Trachemys Scripta Troostii 1.4.0 Trachemys Scripta Elegans 1.3.0 Pelusios Castaneus
|
|
|
Patriekvdb
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 13 Juli 2010, 20:12:46 » |
Hoi iedereen,
Zoals eerder beloofd, maar wat later dan verwacht, een aantal foto's van mijn Hermanni's Volgende keer laat ik zien hoe ik mijn buitenterrarium heb aangelegd. Tot nog eens !!
[verwijderd door de beheerder]
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 13 Juli 2010, 20:23:10 » |
Prachtige dieren ! Weet je ook welk herkomst de dieren hebben. ...... ze lijken me 'Frans'
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
Patriekvdb
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 13 Juli 2010, 20:28:38 » |
Prachtige dieren ! Weet je ook welk herkomst de dieren hebben. ...... ze lijken me 'Frans' Dit heb je goed, het zijn Testudo Hermanni Hermani uit zuid-frankrijk
|
|
|
|
|