Dat is een grote collectie om 20 slangen te hebben. Houd je ze in terraria per ondersoort bij elkaar?
Ik zou dan denken aan grieken, die kun je goed buiten houden vanaf het voorjaar.
Horsfieldi ook maar die hebben weer een heel ander karakter.
Ja, 20 slangen klinkt alsof het heel veel is, maar het valt mee. Ik houd al mijn dieren apart van elkaar. Jonge dieren leven in rack systemen (curvers in een kast verwarmt d.m.v. een warmtekabel.) en de volwassen dieren houd ik in terraria. De reden dat ik de dieren allemaal apart heb is om te voorkomen dat (te) jonge vrouwen drachtig raken en daaraan kunnen overlijden. Daarnaast kunnen de dieren tijdens eten aan dezelfde muis/rat/konijn beginnen te eten en dat kan voor serieuze problemen zorgen. Overigens voer ik al mijn dieren dode prooien, grotendeels zelf gekweekt. Dit doe ik omdat een muis/rat/konijn ook terug kan bijten tijdens het wurgen wat ook voor grote gezondheidsprobemen kan zorgen en littekens waar ik niet van houd natuurlijk.
Welkom !
Mocht je foto's hebben van je dieren en verblijven is altijd leuk om te zien.
Sauria bestaat niet meer toch heb ik gehoord?
Foto's zal snel posten, mag dat gewoon in dit topic? Overigens zijn mijn verblijven niet erg spectaculair hoor, ze bstaan uit een bodembedekking van kranten, een waterbak en een simpele schuilplaats. Met een dergelijke hoeveelheid dieren is het belangrijkom hygienisch te werken en bloedmijten te voorkomen. Vraag aan menig slangenhouder wat hun grootste ergenis is in de hobby en het antwoord zal zijn; Bloedmijten!
Sauria is inderdaad opgeheven, ja.