Naar mijn mening zijn snotneuzen bij graeca vaak gerelateerd aan een te droge en stoffige huisvesting.
Vaak hebben ze in het begin veel last. Een graeca heb ik ooit na binnekomst 12 dagen behandeld met Baytril. De snotneus is daarna nooit meer terug gekomen.
Onderzoek op herpes zou je ook kunnen overwegen.
Heb vorige zomer enkele ibera's gekocht bij een kweker in Duitsland. Twee volwassen vrouwen en ??n volwassen man. De kweker heeft me bij wijze van cadeau nog twee kleine nakweekjes meegegeven van 2011. Dit bleek uiteindelijk een vergiftigd geschenk te zijn.
Ik ben al sinds ik deze dieren heb heen en weer aan het lopen naar de RA en dit met wisselend resultaat. Enkele antibiotica kuren gehad, al maanden aan de aerosol.
E?n van de twee klein mannen is ondertussen snotvrij maar de andere gaat op en neer. Zeer frustrerend!!! Onlangs ben ik overgestapt op een andere bodembedekking en toen ging het even beter maar ondertussen zijn we terug bij af. Ik houd deze bodembedekking steeds vochtig.
Ben ondertussen ook al eens naar een andere RA geweest. Hij krijgt nu nog maar eens antibiotica en sindsdien eet hij ook niet meer. Ze heeft ook een swap genomen om te zien of hij niet is besmet met een mycoplasma. Bij m'n eerste RA is hij al getest op herpes.
Ik had een paar dagen geen aerosol gebruikt en de snot werd weer erger, ben sinds vandaag terug begonnen en hoop hier eindelijk van af te geraken.