Kenneth, je hebt vochtig en vochtig. Lijkt me inderdaad niet goed als de dieren in de nattigheid liggen, maar als het 'gewoon' klammige vochtigheid is, bijvoorbeeld zoals een stuk onder de grond?
Dat lijkt me toch niet zo slecht?
Dat kun je zelf het beste beoordelen natuurlijk. Ik zet 's avonds na het sproeien en wanneer de schildpadjes diep in hun hol weggedoken liggen, overigens de ruiten mijn terrarium een poos open om de vochtigheid weg te laten trekken.
Ik (maar ja, ik ben geen 'kenner') vind je dier er overigens mooi uitzien: glad schildje en heldere, alerte oogjes.
Bedankt voor het compliment Trudi...
Ze zien er inderdaad glad uit, hebben heldere alerte kraaloogjes, zijn actief, gedragen zich normaal, eten "als bootwerkers"
Afgezien van de slappe mest van een poosje terug maak ik me ook geen zorgen.. De dieren zijn inmiddels weer wat aangekomen en zitten nu allebei boven een "honderd-mijlpaal", namelijk 206 gram & 111 gram
.
Mbt die luchtvochtigheid ná het sproeien.
De ruiten van mijn terrarium waren onmiddelijk bewasemd (rond 2000 uur).
Uiteraard was de kant waar de basking-spot hangt nog aanzienlijk warmer dan kamertemperatuur, dus de waas op de ruiten trok aan die kant al relatief snel weg... Zo rond 2300 waren de ruiten niet meer beslagen...
Ach ja... de gulden middenweg is inderdaad lastig te vinden... Maar zoals jij concludeert Trudi: Als ik naar het totaalplaatje van mijn diertjes kijk, dan gaat het zo gek nog niet