Het is alweer een tijdje geleden dat ik me hier heb voorgesteld maar in het kort ben ik de gelukkige eigenaar van twee trachemys. Gisteren zag ik bij een van de twee een kleine bultje op de zijkant van zijn hoofd. Ik was meteen bang voor middenoorontstekking maar het was niet heel duidelijk te zien. Ook bij het uit zijn bak halen kon ik het niet duidelijk zien, ik en mijn vriendin waren nog niet helemaal overtuigd. Echter vandaag toen ik hem dichterbij bekeek zag ik de bult duidelijk zitten. Vanaf de bovenkant gezien is het duidelijk aanwezig. Graag hoor ik van jullie of jullie het eens zijn met mijn gedachten bij het zien van de foto's.
Ik woon in Amsterdam en ik heb in de dierenartsenlijst een kliniek gevonden die mij wel geschikt lijkt maar ik weet natuurlijk niet of zij wel degelijk weten waar ze het over hebben:
http://www.dierenkliniek-europaplein.com/index-groot.htmlHet liefst ga ik met de kleine naar Utrecht omdat ik niks dan possitiefs hoor van daar. Is dit een complexe ingreep? Weet iemand een adres in Amsterdam waar ik ook naartoe zou kunnen gaan?
Dan nog het volgende probleem.... ik werk wisseldiensten en dat betekend dat ik tot en met woensdag overdag geen kans heb om naar de dierenarts te gaan. Wat mij betreft neem ik vrij maar ik weet niet hoe mijn baas hier over denkt... Het schildpadje heeft pijn, het lijkt mij ook niet prettig om met een grote bult op mn kop rond te lopen. Wat raden jullie hierover aan?
Dit word de eerste keer naar de dierenarts voor mij, denk dan ook dat ik de tweede kleine ook maar meeneem dan voor een controle. Ben er vrij zenuwachtig over en baal er een beetje van dat dit is gebeurt. Volgens mij ligt het niet aan de huisvesting, het enige wat er mis zou kunnen zijn is het water maar voor zover ik weet is dat goed schoon. Zie ook erg op tegen de nabehandeling, helemaal als ik de andere verhalen lees van bezitters met hetzelfde probleem.
Alle tips zijn welkom, iig alvast bedankt voor de hulp!
[verwijderd door de beheerder]