markooij
|
|
« Antwoord #30 Gepost op: 15 Juli 2010, 10:52:46 » |
Lijkt wel of dat dier moddervet is of hoort dat bij de soort?
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #31 Gepost op: 15 Juli 2010, 10:57:40 » |
Het is Heosemys grandis , in Artis hebben ze 1.3.0 , het mannetje zit bij de Dipsochelys , zie foto 9 : http://www.heosemys.org/Artis.phpEenmaal volgroeid rond het schild af en verdwijnt de "gekartelde" rand, het dier in Artis is erg groot, ruim 48 cm. Ziet er idd veel te zwaar uit, logisch met de gevulde voerbak van de Dipsochelyssen....Artis heeft dan ook niet meteen de beste naam wbt schildpadden (soortvermenging) Zelf ben ik daar nog nooit geweest.
|
|
|
|
remikiso
|
|
« Antwoord #32 Gepost op: 15 Juli 2010, 12:08:14 » |
Dat klopt inderdaad Kurt. In het eerste verblijf zaten ook een aantal dieren (soorten) bij elkaar. Terwijl de pannekoekschildpadden wel een eigen verbiljf hadden en nog een aantal schildpadden. Wij zijn er een keertje geweest maar het liefst ga ik toch naar Blijdorp.
|
|
|
|
FromHolland
|
|
« Antwoord #33 Gepost op: 15 Juli 2010, 14:54:09 » |
Dat klopt inderdaad Kurt. In het eerste verblijf zaten ook een aantal dieren (soorten) bij elkaar. Terwijl de pannekoekschildpadden wel een eigen verbiljf hadden en nog een aantal schildpadden. Wij zijn er een keertje geweest maar het liefst ga ik toch naar Blijdorp.
Bij de pannekoekschildpadden zitten toch Macroscelides proboscideus (Russelspringers)? Of zijn die verhuisd?
|
|
|
|
FromHolland
|
|
« Antwoord #34 Gepost op: 15 Juli 2010, 14:55:34 » |
Bovenstaande opmerking geldt niet voor Artis maar voor Blijdorp. Vergeet deze opmerking daarom maar.
|
|
|
|
remikiso
|
|
« Antwoord #35 Gepost op: 15 Juli 2010, 15:55:39 » |
Ja daar heb je inderdaad gelijk in dat bij Blijdorp een soort van muizen (en je zult ongetwijfeld gelijk hebben met de benaming van het dier) bij deze schildpadden zitten. In Artis zat er volgens mij ook nog een reptiel bij maar dan in de vorm van een hagedis als ik mij niet vergis. Deze zat ook bovenop de stenen terwijl de pannekoekjes er echt tussen lagen. Helaas heb ik deze toen niet op de foto kunnen zetten. Ze zaten ook in een spleet van nog geen centimeter of twee. Maar wij hebben nu twee weken vakantie dus misschien toch nog een dagje Blijdorp erbij pakken. Volgend weekend naar Emmen.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #36 Gepost op: 15 Juli 2010, 17:36:06 » |
Bij de pannekoekschildpadden zitten toch Macroscelides proboscideus (Russelspringers)? Of zijn die verhuisd? In de natuur delen de tornieri's hun schuilplaatsen met een heleboel soorten dieren.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #37 Gepost op: 15 Juli 2010, 17:41:30 » |
Er zaten idd Macroscelides proboscideus bij, in diverse andere terrariums ook bvb halsbandleguaantjes (o.a bij Astrochelys radiata ) moet kunnen vind ik in verblijven van dergelijke azfmetingen... Iets heel anders dan bvb Heosemys grandis bij Dipsochelys dussumieri , duidelijk aan het dier te zien
|
|
|
|
remikiso
|
|
« Antwoord #38 Gepost op: 15 Juli 2010, 19:31:30 » |
Iets heel anders dan bvb Heosemys grandis bij Dipsochelys dussumieri , duidelijk aan het dier te zien Uiteraard ben ik dit met je eens, en daarom is mijn persoonlijke mening nog steeds dat Bijdorp ook mijn voorkeur heeft qua huisvesting van dieren.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #39 Gepost op: 15 Juli 2010, 21:17:39 » |
.......nog steeds dat Bijdorp ook mijn voorkeur heeft qua huisvesting van dieren.
Met zo'n curator, kan het ook anders...
|
|
|
|
Angulata
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #40 Gepost op: 15 Juli 2010, 22:12:48 » |
De curator van de reptielen in Blijdorp is Gerard Visser. Deze is ook verantwooordelijk voor de realisering van de nieuwe verblijven zoals de onlangs geopende gieren kooi en de krokodillen rivier.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #41 Gepost op: 16 Juli 2010, 21:31:32 » |
De curator van de reptielen in Blijdorp is Gerard Visser. Deze is ook verantwooordelijk voor de realisering van de nieuwe verblijven zoals de onlangs geopende gieren kooi en de krokodillen rivier.
Ik dacht eerlijk gezegd aan iemand anders, heb het verkeerd voor dus, maar maakt niet uit...Belgische dierentuinen kunnen er in elk geval nog van leren .
|
|
|
|
Marnix
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Antwoord #42 Gepost op: 16 Juli 2010, 21:51:55 » |
Schildpaddenliefhebbers kennen de assistent-curator beter.
|
Er zijn twee soorten dieren: schildpadden en schildpadvoerdieren! - ESF-Stamboekhouder reuzenaardschildpad - www.heosemys.org
|
|
|
|