ik ben afgelopen vakantie naar turkije geweest en daar heb ik landschildpadden/waterschildpadden en zeeschildpadden in het wild mogen beworderen. kort gezecht whoa, mijn facinatie voor de dieren weer helemaal terug (volgens mijn ouders heb ik altijd gevraagd om schildpadden als ik ze zag staan in de dierenwinken)
ik heb echter een aantal vragen die ik stel voordat ik uberhaubt een besluit maak of ik er wel aan moet beginnen. ik heb al veel gelezen op het forum en zit eraan te denken om 2 griekse landschildpadden te nemen. waarscheinlijk ga ik een 2e hands schildpad nemen (omdat er genoeg mensen zijn die de hobbie toch niet leuk vinden en ze anders mss in het wild dumpen) en wil ik ze het hele jaar buiten houden, wel met nachthok en serre en lampen enz. mar voordat ik daar bij stil ga staan eerst de volgende vragen:
1) hoeveel kost het ongeveer per maand om schildpadden te houden (opstartkosten niet meegerekend)
2) hoeveel tijd ben je kwijt met onderhoud etc.
3) ik woon nu nog bij mijn ouders waar ik de mogelijkheid heb om een buitenplaats voor ze te maken van 3m in de brete en 1,5 in de lengte. zou dit groot genoeg zijn voor 2 grieken?
niet al te veel vragen en waarscheinlijk erg basis, maar als de basis al niks word vind ik niet dat je schildpadden moet houden
alvast bedankt,