Ik denk zo te horen dat haar legstrand nog te vochtig is en dat ze mischien daarom niet aflegt in het zand.
Dat zo goed kunnen als ze het eiland verder goed gebruikt is er geen rede dat ze het voor eileg zou afkeuren.
Mischien ook dat eerste jaar in deze bak het even extra voor haar zoeken is waar ze moet afleggen, met nieuwe verblijven hebben mijn vrouwtjes ookwel extra moeite het eerste legseizoen plekje naar hun zin te vinden.
Opzich denk ik wel dat het nog loont om het zand lichtvochtig te krijgen mischien wat droogzand ofzo erdoor mengen.
Omdat ze toch steeds op eiland gaat zal ze het mogelijk opmerken dat het zand dan wel geschikt is om te leggen.
Je hebt best kans dat ernog meer eieren volgen, geloof niet dat je je zorgen hoeft te maken voor legnood, want hoe goed je er voor zorgt zal ze ook in goede conditie zijn
en slechte conditie is meer een zorg bij legnood, hoewel het verstandig is je eiland/legstrand op orde te hebben.
Maar denk dat je dat vrij sinpel kunt regelen met een paar x een handvol droog zand door het natte zand of wat natzand eruit en nieuw droog erin goed mengen, het moet rul zijn niet te nat niet te droog.
En verder natuurlijk zo veel mogelijk rust voor haar rond de bak.
Je kan haar bv nu wel wat krachtig eten geven want al deze zoek en leg toestanden kost haar veel energie, een paar pinkies extra in de week zou haar goed doen, heeft ze verdient
De witte lichte ring in het midden klinkt goed, maak maar eens een foto waneer de eieren verkleuren dan kunnen we mee kijken of dit de juiste witte kring is die ontwikkeling van ei aangeeft.
Blijven de eieren te roos zoals jij noemt dan ontwikkelen ze waarschijnlijk niet, (maar laten liggen hoor) ze moeten echt wit worden en niet doorschijnend meer, opzich kan een niet in ontwikkekeling zijnd eitje best lang goed blijven dus dat zegt niet zoveel.
Maar nogmaals witte band in het midden is goed teken en geeft niks als eerste x mislukt je krijgt nog zoveel kansen , dat weet ik zeker