kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Gepost op: 19 Maart 2007, 21:39:03 » |
Reacties op voedingsschema kunnen hier geplaatst worden. Let op plaats hier niet uw voedingsschema.
edit by; Arnaud
|
|
« Laatste verandering: 19 Maart 2007, 23:32:59 door Arnaud »
|
|
|
|
|
Veerle
Centrochelys sulcata
Belgium
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 19 Maart 2007, 22:19:41 » |
oei ik had het alweer verkeerd begrepen sorry zenne , thnx arnaud voor het verzetten
en sorry voor het felle kleurke
|
0.0.2 Astrochelys radiata 1.1.0 Agrionemys horsfieldii
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 19 Maart 2007, 22:31:20 » |
oei ik had het alweer verkeerd begrepen sorry zenne , thnx arnaud voor het verzetten
en sorry voor het felle kleurke
Geeft niets Veerle. Daar zijn moderators voor. (idd. pittig kleurtje)
|
|
« Laatste verandering: 19 Maart 2007, 22:37:23 door Arnaud »
|
|
|
|
|
Veerle
Centrochelys sulcata
Belgium
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 19 Maart 2007, 23:26:39 » |
oei kwas precies nie de enigste ja de titel lijkt me denk ik niet duidelijk ofzo
|
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 19 Maart 2007, 23:28:50 » |
oei kwas precies nie de enigste ja de titel lijkt me denk ik niet duidelijk ofzo
Ik denk (maar Kurt moet maar aanvullen) dat het gaat om reacties op de verschillende voedingsschema's van de verschillende mensen. Uiteraard kan men hier ook vragen stellen over de geposte voedingsschema's.
|
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 19 Maart 2007, 23:30:47 » |
@ Kurt; ik heb links en rechts gelezen op dit forum dat jij in het dagelijks dieet ook wat dierlijke eiwitten aanbiedt. Kun je vertellen bij welke soorten je dat doet en om welk type voeding het gaat. Ik heb het niet aangetroffen in jou voedingsschema.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 20 Maart 2007, 21:03:17 » |
@ Kurt; ik heb links en rechts gelezen op dit forum dat jij in het dagelijks dieet ook wat dierlijke eiwitten aanbiedt. Kun je vertellen bij welke soorten je dat doet en om welk type voeding het gaat. Ik heb het niet aangetroffen in jou voedingsschema.
Ja, ondermeer de elongata's en carbonaria's krijgen af en toe een nestratje (uit de diepvries) zo om de 6 weken.De sulcata's en pardalissen krijgen af en toe een diepvriesmuis. Ook de Testudo's vinden wel eens een babymuisje of krekel in hun eetbakje Dierlijk voer geef ik dus wel, maar in beperkte mate.
|
|
|
|
Johan
Centrochelys sulcata
Belgium
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 24 April 2007, 11:26:56 » |
waarschlijnlijk een erg domme vraag hoor, maar hoe geef jij dat dierlijk voer juist?
ik kan me precies moeilijk voorstellen dat een schildpad zo'n muis 'verscheurt', of is dit wel zo?
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 25 April 2007, 22:20:08 » |
waarschlijnlijk een erg domme vraag hoor, maar hoe geef jij dat dierlijk voer juist?
ik kan me precies moeilijk voorstellen dat een schildpad zo'n muis 'verscheurt', of is dit wel zo?
Sulcata's en pardalissen slikken probleemloos een volwassen muis in zijn geheel door hoor. Ze worden dus niet voorgesneden.
|
|
|
|
Johan
Centrochelys sulcata
Belgium
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 26 April 2007, 11:28:21 » |
en de carbonaria's en elongata's doen hetzelfde met een nestratje?
ik ben stilaan een beetje verontrust door de trage groei van mijn carbonaria en dit topic heeft me aan het denken gezet. Het diertje krijgt eigenlijk niks van dierlijk voedsel.
het is wel nog een kleintje, dus mss dat ik best eens een krekeltje geef? Of probeer ik toch even met wat kattenbrokjes?
|
|
|
|
Veerle
Centrochelys sulcata
Belgium
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 26 April 2007, 13:57:01 » |
ik ben stilaan een beetje verontrust door de trage groei van mijn carbonaria en dit topic heeft me aan het denken gezet. Het diertje krijgt eigenlijk niks van dierlijk voedsel.
het is wel nog een kleintje, dus mss dat ik best eens een krekeltje geef? Of probeer ik toch even met wat kattenbrokjes?
waarom niet ens een stukje morioworm of regenworm proberen , dat vind ik natuurlijker dan kattenbrokken.
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 26 April 2007, 15:38:26 » |
Hoe oud is je carbonaria en hoe vaak geef je hem te eten? Mijn jongen krijgen zogoed als nooit dierlijk voedsel en groeien eerder te snel als te langzaam.
|
|
|
|
Johan
Centrochelys sulcata
Belgium
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 26 April 2007, 22:18:35 » |
in een ander topic heb ik dit al eens aangebracht het is een nakweekje van eind 2005 en weegt op dit moment nog maar 110 gram even toevoegen: hij krijgt 5 keer per week eten, meestal witloof + andijvie + agrobs voor kleine schildpadden + vitamineral één keer per maand ongeveer krijgt hij een stukje fruit
|
|
« Laatste verandering: 27 April 2007, 00:13:44 door Johan »
|
|
|
|
|
Lilia9334
Stigmochelys pardalis
Koninklijke Torugo!
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 27 April 2007, 18:03:48 » |
1: hoeveel x per week krijgen je schildpadden te eten?
Ze krijgen eigenlijk elke dag te eten. In de zomer zitten ze buiten, dan kunnen ze de hele dag eten.
2: hoeveel soorten groenten/kruiden krijgen ze per keer?
Ik geef ze (bijna) nooit kruiden, wel fruit. Ik geef ong. 2 verschillende dingen.
3: krijgen ze telkens voedingssuplementen doorgeen het voer? (bvb calcium, vitaminen) Ja, calcium en soms speciaal varkensvoer.
4: verschilt het soort voeding per seizoen? (bvb zomer meer kruiden)
Nou, in de zomer meer paardenbloemen natuurlijk!
5: HOEVEEL krijgen ze per keer? (bvb wat ze opkunnen)
Wat ze op kunnen.
6: wat is de top 5 van meest gegeven groenten?
6. Ik geef ze vaak sperziebonen, paprika, sla, veldsla en spitskool.
7: wat is de top 5 van meest gegeven kruiden?
Eigelijk geen... Of je moet paardenbloemen mee tellen...
8: vul je groenten aan met vezels? (bvb heucobs of agrobs)
Nee.
9: voor mensen met meerdere soorten landschildpadden: verschilt de voeding die je heeft per soort ?
-
10: wat is het tijdstip van eten geven? (bvb om 10u )[/b]
Heb ik eigenlijk niet, maar ik ga het invoeren om 12.45.
Wat moet er verander worden volgens jullie? Ik weet dat namelijk niet precies...
|
Turtlecious!
Mijn schatjes: Tortugo, Digger & Shiri!!! 2.1.0.
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 27 April 2007, 19:41:16 » |
in een ander topic heb ik dit al eens aangebracht het is een nakweekje van eind 2005 en weegt op dit moment nog maar 110 gram even toevoegen: hij krijgt 5 keer per week eten, meestal witloof + andijvie + agrobs voor kleine schildpadden + vitamineral één keer per maand ongeveer krijgt hij een stukje fruit Misschien voer je te afgepast? Ik geef ze dagelijks en ongeveer zoveel als ze op kunnen.
|
|
|
|
|