Update:
Vandaag langs de RA geweest.
Ik had mooi mest verzameld (nog bedankt voor de tip barbara)
Ik kom daar aan, het eerste wat hij doet is een stokje in de cloaca duwen, hij had al genoeg voor zijn onderzoek. Voor niks dat vieze bakje mee gesleurd
Waren verschillende soorten flagallaten aangetroffen. wat bewegen die beesten snel trouwens, waren echt beestjes met ADHD ofzo. Ook een soort dat de nieren aan kan tasten, maar we waren er gelukkig optijd bij
Ook hadden ze dus beide last van hun ogen. Bij beide dieren is het 3e ooglid ontstoken.
Oogzalf gekregen en voor de flagallaten ook iets wat ze gelukkig mar twee keer hoeven te krijgen. Oogzalf had ik zo voor elkaar bij beide beestjes. Het oraal medicijn bij het mannetje, ik dacht echt wat een klote werk! Maar dat viel best me achteraf. Vrouwtje, dat was echt een hell. Mama hield haar kop vast, flink laten bungelen. Na 15 min. was ze eindelijk bereid om dat staafje in de mond te laten. Zelfs be schildpadden is het dus zo, vrouwen moeten altijd moeilijk doen. Gelukkig zijn wij mannen wat minder moeilijk
Nouja en over twee weken moeten ze het medicijn weer krijgen en dan zien we het wel weer!
Van de week in ieder geval de bak ontsmetten, zal wel handig zijn denk ik