sterreke
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #45 Gepost op: 22 April 2010, 09:26:00 » |
wel indrukwekkend dat hij meeloopt met de andere zoals er niets aan de hand is die eet goed enzo ook
Uit deze zin neem ik aan dat het dier bij de andere in de bak loopt? Ik zou aanraden dit dier in quarantaine te houden, dit hebben we ook met ons dier een hele tijd gedaan. (hetzelfde geval, bijtwonde hond...) Dit om infecties en beschadigingen tegen te gaan door andere dieren. Als ik verkeerde conclusies trok uit jouw laatste zin, dan hoef je mijn post te negeren. ja idd het loopt bij de de andere dieren nu , bedankt voor je tip ik zal het apart houden ..
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #46 Gepost op: 22 April 2010, 09:31:24 » |
Nou heel speciaal om te horen, dat hij zijn leventje gewoon weer oppakt en ook weer gewoon mee eet, vooral het weer eten vindt ik echt een goed teken Blijft echt interesant dat een schildpad opzich zo "sterk"' is. Tweede vindt ik de "coma"' ook heel bijzonder en als je zo de meerder gevallen leest iets om rekening mee te houden, voor mij is dit in iederegeval nieuw.
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #47 Gepost op: 22 April 2010, 12:13:09 » |
Ik ben heel blij dat het zo goed met 'm gaat
|
|
|
|
remikiso
|
|
« Antwoord #48 Gepost op: 22 April 2010, 18:00:11 » |
Ja daar ben ik ook wel blij om Barbara.
|
|
|
|
nielo
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #49 Gepost op: 22 April 2010, 18:16:09 » |
Mooi dat het de betere kant op gaat
|
0.2.0 Trachemys Scripta Troostii 1.4.0 Trachemys Scripta Elegans 1.3.0 Pelusios Castaneus
|
|
|
turtle lover
Dipsochelys dussumieri
Belgium
|
|
« Antwoord #50 Gepost op: 22 April 2010, 18:21:12 » |
Goed dat het dier het toch nog red. Maar ik heb mijn twijfels bij die plaatster. Ik heb toch altijd geleerd en op school hebben we dat ook getest en dat is dat plaaster gloeiend heet wordt bij uitharding. Ik heb al verhalen gehoord van mensen die een masker van hun gezicht wilden maken met plaatser en niet eerst hun gezicht afgedekt hadden en 2e graads verbrand waren omdat het zo heet werdt. Daarom betwijfel ik het toch een beetje. Hopelijk zijn zijn ingewanden ook niet licht gekookt.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #51 Gepost op: 22 April 2010, 18:27:51 » |
Is dit niet gewoon zoiets als gips, ik ken plaaster niet is daar een ander Nederlands woord voor Edit plaaster is dus gips, Hoezo wordt dat heet bij uitharden nooit van gehoord, dan hebben mensen die in gips gaan daar toch ook last van ?
|
|
« Laatste verandering: 22 April 2010, 18:36:31 door Hansm »
|
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #52 Gepost op: 22 April 2010, 18:33:43 » |
Plaaster is gewoon gips Yves Debosschere van Dierenkliniek Drogenboom in Waregem ken ik goed hoor, die dierenkliniek is hier welgeteld 2 straten verder Yves geeft diverse grote buitenlandse stage's gelopen om zijn kennis w.b.t reptielen (ook zijn hobby) uit te breiden, geeft onderandere gewerkt met grote groepen pardalis en sulcata (sulcatadorp Senegal) Hij weet er dus wel wat vanaf; aannemelijk dus dat hij geen grote fouten zal maken...al denk ik dat je voor schildcosmetica achteraf beter in Merelbeke af bent
|
|
|
|
|
remikiso
|
|
« Antwoord #54 Gepost op: 22 April 2010, 18:52:46 » |
Erg interessant Kurt. En wat ze dan ook nog kunnen doen voor de dieren. Petje af hoor!
|
|
|
|
NicWill
Algemene moderator
Belgium
|
|
« Antwoord #55 Gepost op: 22 April 2010, 21:52:06 » |
Goed dat het dier het toch nog red. Maar ik heb mijn twijfels bij die plaatster. Ik heb toch altijd geleerd en op school hebben we dat ook getest en dat is dat plaaster gloeiend heet wordt bij uitharding. Ik heb al verhalen gehoord van mensen die een masker van hun gezicht wilden maken met plaatser en niet eerst hun gezicht afgedekt hadden en 2e graads verbrand waren omdat het zo heet werdt. Daarom betwijfel ik het toch een beetje. Hopelijk zijn zijn ingewanden ook niet licht gekookt.
Bij het uitharden van plaaster komt wel wat warmte vrij maar niet in die mate dat het zou "brandwonden" kunnen geven . Bij de breuk van het buikschild (overdwars ter hoogte van de voorpoten) van een sulcata heb ik destijds ,samen met de veearts,poyesterhars gebruikt die bij uitharden even behoorlijk heet werd ,zonder nadelige gevolgen . Een maand nadien kwam een perfect legsel ! Die "polyester -schelp" kwam na twee jaar gewoon los omdat het dier groeide.
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #56 Gepost op: 22 April 2010, 22:39:41 » |
Maar dit gips moet er dus over een tijdje vanaf en dan gaan ze iets anders construeren?
|
|
|
|
Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #57 Gepost op: 22 April 2010, 22:54:10 » |
Maar dit gips moet er dus over een tijdje vanaf en dan gaan ze iets anders construeren?
Ja dat vroeg ik mij nou ook af. Want op de foto's was er toch een gat te zien? kan me niet voorstellen dat dit vanzelf dicht gaat. En open laten lijkt me ook geen optie?
|
Horsfieldii 2.5.1 Pardalis 2.2.0
|
|
|
Zoey
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #58 Gepost op: 23 April 2010, 07:24:10 » |
Als gips zodanig warm zou worden dat je er brandwonden van zou kunnen krijgen dan zouden al hƩƩl veel mensen verbrand geweest zijn, waaronder ook ik verschillende keren... Ik zou toch algemeen een tip willen geven: let op met 'verhalen die je gehoord hebt' en trek niet te snel conclusies hierrond... Dierenartsen zijn er om dieren te helpen, niet om ze bewust te gaan 'koken'
|
|
|
|
sterreke
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #59 Gepost op: 23 April 2010, 08:45:41 » |
|
|
|