KevinVH
crewmember
Belgium
"We called him Tortoise because he taught us."
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 18 April 2010, 22:16:37 » |
Ervaring met het spul gezien je de gelijkenis kan maken......... ? Met de kroket wel, en ik neem aan dat het laxatiemiddel hetzelfde effect geeft...
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 18 April 2010, 22:18:24 » |
Ervaring met het spul gezien je de gelijkenis kan maken......... ? Met de kroket wel, en ik neem aan dat het laxatiemiddel hetzelfde effect geeft... Ligt eraan hoe hard je moest lopen enkele minuten na eten van kroket
|
|
|
|
FromHolland
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 18 April 2010, 22:22:28 » |
net als jullie deuren bij Belgische frietboeren zouden moeten hebben Nu ben je ook alle geloofwaardigheid verloren, wij hebben de friet uitgevonden, en blijven tot op heden de enige die frieten weten te bakken zoals het hoort! Normaal ben ik niet zo direkt maar volgens mij lieg je, ik denk dat friet uit Frankrijk komt "French fries", het heet toch niet voor niets geen "Belgian fries". '
|
|
|
|
KevinVH
crewmember
Belgium
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 18 April 2010, 22:24:18 » |
Normaal ben ik niet zo direkt maar volgens mij lieg je, ik denk dat friet uit Frankrijk komt "French fries", het heet toch niet voor niets geen "Belgian fries". ' Zucht... Renie kent de geschiedenis niet, "Amerikanen spreken van French fries, een benaming die afkomstig zou zijn van het Ierse to french, wat "snijden" betekent. Amerikaanse geallieerden die de Belgische frieten geproefd zouden hebben tijdens de Eerste Wereldoorlog, vertaalden ze als French fries naar de taal die er gesproken werd door de plaatselijke bevolking - het Frans - en fries voor de bereidingswijze in de friteuse. In de rest van de Engelstalige wereld wordt overigens meestal over chips gesproken." Maar wij blijven ze uitgevonden hebben!
|
|
|
|
FromHolland
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 18 April 2010, 22:26:22 » |
Zucht... Renie kent de geschiedenis niet,
"Amerikanen spreken van French fries, een benaming die afkomstig zou zijn van het Ierse to french, wat "snijden" betekent. Amerikaanse geallieerden die de Belgische frieten geproefd zouden hebben tijdens de Eerste Wereldoorlog, vertaalden ze als French fries naar de taal die er gesproken werd door de plaatselijke bevolking - het Frans - en fries voor de bereidingswijze in de friteuse. In de rest van de Engelstalige wereld wordt overigens meestal over chips gesproken."
Maar wij blijven ze uitgevonden hebben!
Dit lijkt wel een hoofdstuk uit een volkslied.
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 18 April 2010, 22:26:30 » |
De friet is door een Belg uitgevonden en wel door een visboer. Hij verkocht altijd gefrituurde visjes en op een dag had hij er niet meer en dacht dat zijn klanten het niet zouden merken als hij reepjes aardappeld zou serveren. Natuurlijk hadden de klanten het door maar die vonden het erg lekker en zo is de friet geboren
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 18 April 2010, 22:27:18 » |
Maar wij blijven ze uitgevonden hebben!
Was de uitvinder geen naar België geëmigreerde Nederlander?
|
|
|
|
KevinVH
crewmember
Belgium
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 18 April 2010, 22:27:38 » |
De friet is door een Belg uitgevonden en wel door een visboer. Hij verkocht altijd gefrituurde visjes en op een dag had hij er niet meer en dacht dat zijn klanten het niet zouden merken als hij reepjes aardappeld zou serveren. Natuurlijk hadden de klanten het door maar die vonden het erg lekker en zo is de friet geboren Dit klopt Barbara! "Het verhaal van de friet gaat terug tot in 1680. De inwoners van Namen, Andenne en Dinant hadden er toen de gewoonte om te vissen in de Maas en de kleine visjes die ze er vingen in olie te bakken. Maar in tijden van vorst of gevaarlijke stromingen werd het riskant om te vissen en sneden de inwoners aardappelen in de vorm van kleine visjes, die ze dan eveneens in de olie bakten. Dit verhaal is afkomstig van de hand van de Belgische historicus en gastronoom Jo Gérard. Naar zijn zeggen uit een oud familiedocument van zijn betovergrootvader Joseph Gérard[1], dat echter nooit werd gepubliceerd. Hierdoor is het nooit door anderen gecontroleerd of bevestigd." Nederlanders kunnen geen Frans...
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 18 April 2010, 22:30:02 » |
Sprookjes en volkliedjes, daar doen nuchtere Hollanders niet aan Hoorde in 1680 Belgie niet nog gewoon bij Holland
|
|
|
|
FromHolland
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 18 April 2010, 22:31:33 » |
De friet is door een Belg uitgevonden en wel door een visboer. Hij verkocht altijd gefrituurde visjes en op een dag had hij er niet meer en dacht dat zijn klanten het niet zouden merken als hij reepjes aardappeld zou serveren. Natuurlijk hadden de klanten het door maar die vonden het erg lekker en zo is de friet geboren Alleen in België kun je proberen friet voor vis te verkopen. Zo nu laat ik het hier maar bij voor vandaag.
|
|
|
|
KevinVH
crewmember
Belgium
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 18 April 2010, 22:33:37 » |
Hoorde in 1680 Belgie niet nog gewoon bij Holland Klopt niet... Rond die tijd was het huidige België de Zuidelijke Nederlanden... en het huidige Nederland was de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden... We wijken van de kwestie af... Ik laat het hier ook bij... Maar een beetje Renie jennen is altijd leuk!
|
|
|
|
NicWill
Algemene moderator
Belgium
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 19 April 2010, 14:15:10 » |
Bij deze..,iedereen stoom afgeblazen.! Vervolg van de soap..wellicht na Belgische landdag .
|
|
|
|
ruben
NBSV - ESF
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 19 April 2010, 17:03:56 » |
wil ik juist nog effe reageren als het mag! alhoewel ik liever een goed pak friet heb ipv zo'n broodje kroket heeft het mij toch ferm gesmaakt en ben ik niet naar de wc moeten spurten trouwens de companie aan tafel doet er ook veel aan
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 19 April 2010, 17:14:50 » |
Bij deze..,iedereen stoom afgeblazen.! Vervolg van de soap..wellicht na Belgische landdag . Deze klucht is beter dan een soap....
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 19 April 2010, 18:01:21 » |
FERM GESMAAKT ( ik zag dat even graag in hoofdletters )
|
|
|
|
|