Zo wat een reacties zeg.
Laat ik mezelf eerst even nader verklaren.
@ Barbara : Je hebt helemaal gelijk, je gaat je normaal gesproken eerst in een dier verdiepen en dan schaf je pas een terra en de rest aan.
Zelf heb ik bijna 10 jaar hagedissen gehouden en hetgeen wat je schreef zei ik meestal tegen andere mensen.
Geen discussie mogelijk, daarin heb je helemaal gelijk.
@ Kenneth : Ik denk dat je een verkeerde indruk van me hebt, ik kijk namelijk niet op de kosten.
Ik weer (door eigen ervaring) dat de terrariumhobby geld kost,
om even een voorbeeld te geven:
Ik heb op kamers gewoont en had op een gegeven moment 13 nakweek dieren en 5 volwassen dieren,
alleen al aan voer was ik maandelijks
over de 100 euro kwijt dus ik
WEET dat het een dure hobby is.
@ Marion : De kleinmanni vind ik wel erg mooi, maar aangezien het zo'n beschermde soort is zal ik die niet aanschaffen als
toekomstige beginnende schildpadhouder.
Het is niet zo dat ik nu ik een erg goedkoop aquarium kan krijgen, ik gelijk voor waterschildpadden kies.
Jullie moeten aub geen verkeerde indruk van mij krijgen, zo impulsief ben ik niet.
Ik had een tijdje geleden met Hansm heen en weer berichten gestuurd, toen kwam ik er achter dat aangezien ik
niet goed aan voedsel kan komen, waterschildpadden misschien niet een goed idee voor mij is.
Het ging toen over Terrapene carolina triunguis.
Ik was alleen nieuwsgierig wat voor soorten er in dat aquarium konden, that's all
Ik ga me ook in waterschildpadden verdiepen
(ik heb in korte tijd aardig wat boeken aangeschaft specifiek over schildpadden), maar ik zal hoogstwaarschijnlijk voor een landschildpad kiezen.
Neemt niet weg dat ik graag over reptielen lees en hoogstwaarschijnlijk me ook in waterschildpadden ga verdiepen,
naast het feit dat ik ze misschien nooit aanschaf.
Bedankt dat jullie even de tijd namen om dit bericht te lezen.