Houtkrul? Dat is weer eens wat naders. Ben benieuwd wat andere mensen hier van denken, ik zou het zelf niet gedaan hebben eigenlijk.
Hoezo niet ?
Als het uitsluitend houtkrullen zouden zijn, dan deelde ik je mening... Het zou dan een droge stofboel worden.
In dit geval is het voornamelijk cocopeat, met als toevoeging een relatief kleine hoeveelheid houtkrullen.
Ik kan me voorstellen dat de dunne houtkrullen goed vocht absorberen en zo de bodem langer vochtig houden.
Ben benieuwd naar jouw mening om dit juist niet te doen.
@ Wallah:
Dikke laag lichtvochtige bodem is uitstekend.
De schuilplek vinden ze mogelijk te groot. Jonge landschildpadjes vinden het vaak prettig om met hun rugschild contact te maken met hetgeen waar ze onder schuilen. Geeft ze een veiliger gevoel.
Ipv die grote bloempot zou je er een stuk of 4 aanzienlijk kleinere halve in kunnen leggen.
Ik zou ze persoonlijk aan de koele zijde neerleggen, met daaroverheen dan iets van een nepplant gedrapeerd.
Ze zijn daarbij ook heel ondernemend. Een klein stronkje om overheen te klauteren zullen ze zeker waarderen.
Voor de rest:
Warmte aan 1 zijde, dikke laag lichtvochtige bodem, voerschaaltje, waterbakje: Helemaal goed hoor.