Bij de vorige eigenaar kon ze geen kuil/hol graven omdat ze daar geen aarde tot haar beschikking had begreep ik. Wel apart dat ze dan nu wel proefkuilen/holen graaft en daarbij de harde ondergrond bevochtigt maar vervolgende niet, zoals je dan ook zou verwachten, een legkuil graaft om de eieren in te leggen. Ze laat wel 'natuurlijk' gedrag zien, zij het gedeeltelijk. Zou er geen lichamelijke oorzaak kunnen zijn waardoor ze de eieren zomaar 'verliest'?
Het probleem zit hem erin dat niet over de hele kamer eieren kunnen afgelegd worden, proefkuilen worden altijd gemaakt waar de zavel niet voldoende diep is...onmogelijk een 1 meter dikke laag te storten over gans de kamer.
Terwijl de andere vrouwtjes probleemloos in de legkuil gingen leggen lukt het bij het nieuwe vrouwtje nog niet.
Ondanks ik ze verschillende keren in de legkuil geplaatst heb, en een enkele keer haar hierin heb opgesloten zelfs....
Momenteel zijn een 8 tal eieren afgelegd (zoveel heb ik er toch gevonden), 7 ervan waren reeds stuk, nu hoef ik de eieren niet persé, mogelijk zijn ze toch niet bevrucht gezien het mannetje zoveel kleiner is. Dit jaar verwacht ik er toch nog niks van.