Hier heb ik de vastendagen ook vervanger door zuivere agrobs en het gaat vlot naar binnen
Voor deze soort is het uberhaupt onverstandig om een vastendag in te schakelen , en dat gaat van kwaad naar erger.
Waarop baseer je dit?
Zelf probeer ik nu ook mijn pardalissen te wennen aan zuivere agrobs om dit dan op hun vastendag voor te schotelen.
Want sinds mijn marginata's continu buiten zitten zie ik dat zelfs als alles volledig verdroogt is ze toch elke dag voedsel
opnemen. Het lijkt mij dan ook alsmaar meer onnatuurlijk om een dier een verplichte vastendag op te leggen en zo
een discontinuïteit te creëren in de gastro-intestinale functie.
In de natuur hebben ze geen vastendag , maar omdat enkele hobbyisten ermee buiten gekomen zijn hebben er enkelingen er wat " reclame" van gemaakt en velen zijn gevolgd.
Wij zijn er al een heeeeellllleee poos van afgestapt , ook wetende dat deze soort heel wat nodig heeft om op te groeien.
En zeggende dat we te vitaminnerijk voedsel geven is deels de houder ervan zijn fout.
als je gevarieerd voedsel geeft en agrobs geeft en grassen en onkruiden zie ikzelf het nut niet van in van de vastendag.
Ook deze soort vind vrij veel vitaminnerijkvoedsel in de natuur , trouwens er zijn er nog zo een soorten.
overal in de wereld waar wij schildpadden gezien hebben in vrije natuur is er nog maar echt 1 plaats waar ik kolonies gezien heb waar het echt dor is en weinig voedsel is, in de andere landen vonden ze snel bessen , planten grassen enz enz enz .
Ik baseer me alleen wat ik geb gezien alsook wat "mijn " ervaringen zijn en bij deze soort begint dat toch al over wat jaren te zijn.
grts thierry
ps we zullen over deze soort meer te weten komen als we in hun landen op vakantie zijn volgend jaar.