Turtlelover, onze dieren wegen hetzelfde hoor en dezelfde grote.
Dus vind ik het een mooie dieren met dit gewicht.
ik meet de plastron.en niet buitenkant schild, trouwens mijn schuifmaat is te klein geworden.
Dus als ik het goed lees zijn die gewichten goed volgens de plastron maten van die groote. Maar oorspronkelijke groote is dan nog een goeie cm meer. Wat ik ook uit rekende volgens adriaan zijn kotjes.
Wij rekenen enkel met het plastron omdat wij het vinden dat het meest juiste gaat zijn , ik zeg niet dat jullie verkeerd meten zeker niet , maar bij het meten van plastron zal je veelal juister meten.
Inderdaad als het buitenkant schild is , dan is het toch een verschil ntussen de 1 a 2 cm , dat maakt wel veel uit.
Het is wel zo dat je met een verschil zit omdat bij grotere dieren tussen het plastron en buitenschild enorm is.
Wij zitten met een dier van 31 cm en van 24.5 cm, de andere hebben ongeveer dezelfde grote dan jullie dieren.(de dieren dat jullie hier zien).
het gewicht verschilt enorm tussen dieren van 15 cm en dieren van 16 cm 17 , 18 cm.
Wij houden de curves enorm bij.
Ik heb maar 1 moeilijker dier , en dat is het dier dat een ander geramd heeft , en een prob heeft met de kaak ,de Da van merelbeke wilt nog niet opereren.