|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 17 Februari 2010, 19:57:45 » |
Testudo graeca terrestris
|
|
|
|
Malossi
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 17 Februari 2010, 19:58:10 » |
Testudo graeca terrestris
Bedankt kurt
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 17 Februari 2010, 19:59:51 » |
|
|
|
|
christophe
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 17 Februari 2010, 21:41:59 » |
weet iemand wat meer over deze soort, is dit zeldzaam, winterslaap, speciale verzorging, moeilijk met te kweken, enz? heeft er iemand gedacht over de prijs van deze dieren als ze volwassen zijn?
|
|
|
|
theo
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
lid adviesraad st. Herpetofauna
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 18 Februari 2010, 07:48:59 » |
weet iemand wat meer over deze soort, is dit zeldzaam, winterslaap, speciale verzorging, moeilijk met te kweken, enz? heeft er iemand gedacht over de prijs van deze dieren als ze volwassen zijn? http://www.trionyx.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=112&Itemid=65
|
|
|
|
christophe
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 19 Februari 2010, 19:14:45 » |
zijn er soms mensen op het forum dat deze soort hebben, of is deze vrij zeldzaam.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 20 Februari 2010, 17:36:22 » |
|
|
|
|
christophe
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 20 Februari 2010, 22:42:28 » |
wist al op voorhand dat deze persoon zijn trio ging verkopen, ik heb in het verleden al enkele dieren van bij hem gehaald. hij wil minderen en doet daarom paar soorten weg. vond deze een héél mooie soort, maar heb er niet zoveel informatie over, daarom dat ik via het forum vroeg of er iemand deze soort heeft. weet ook nie wat een goede prijs is voor het trio, ze zijn allemaal gechipt.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 20 Februari 2010, 23:04:10 » |
Het zijn zeer mooie dieren ik zelf heb ze nog nooit in het echt gezien trouwens ook niet tekoop als kweektrio. enkele maal zie je wel eens jonge nakweek in Duitsland. Dat de prijs aan de hoge kant zal zijn geloof ik best, zijn dure dieren waarbij het samenstellen van een trio best veel moeite zal hebben gekost. Ik dacht me te herrinderen dat de deze ondersoort uit de buurt van Isreal kwam en geen winterslaap houd maar dat kan ik fout hebben dit zou je nog moeten nazoeken.
|
|
|
|
christophe
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 20 Februari 2010, 23:08:23 » |
Het zijn zeer mooie dieren ik zelf heb ze nog nooit in het echt gezien trouwens ook niet tekoop als kweektrio. enkele maal zie je wel eens jonge nakweek in Duitsland. Dat de prijs aan de hoge kant zal zijn geloof ik best, zijn dure dieren waarbij het samenstellen van een trio best veel moeite zal hebben gekost. Ik dacht me te herrinderen dat de deze ondersoort uit de buurt van Isreal kwam en geen winterslaap houd maar dat kan ik fout hebben dit zou je nog moeten nazoeken.
inderdaad , ze houden geen winterslaap. vanwaar ze juist komen weet ik niet, ben serieus aan het twijfelen zijn echt mooie dieren die je inderdaad weinig ziet. dus alle reactie´s zijn welkom.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 20 Februari 2010, 23:14:52 » |
Vrij populair en gewild in Amerika, ik denk dat je op Amerikaase site of google onder Golden Greek, meer info. vindt. Overigens zien de dieren er perfect uit dus kan de huidige eigenaar je vast veel over hun verzorging uitleggen.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 21 Februari 2010, 03:15:45 » |
Welke dieren heb je van de man overgenomen ? Ikzelf heb hem gebeld omtrend zijn andere soort die op Kapaza stond.
Wat betreft de Testudo's zijn mooie dieren zeer zeker maar misschien ook wildvang gezien uiterlijk ?
|
|
|
|
christophe
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 21 Februari 2010, 08:56:24 » |
Welke dieren heb je van de man overgenomen ? Ikzelf heb hem gebeld omtrend zijn andere soort die op Kapaza stond.
Wat betreft de Testudo's zijn mooie dieren zeer zeker maar misschien ook wildvang gezien uiterlijk ?
heb al malaclemys terrapine gekocht, zijn eigen nakweek. paar grieken en gisteren nog 3 manni´s, de persoon wilt echter afbouwen wegens teveel schildpadden.
|
|
|
|
Greeny
Stigmochelys pardalis
Belgium
Safe the tortoises and turtles of this world
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 6 Maart 2010, 00:16:50 » |
Als ik zo de foto bekijk, dan stel ik vast dat dit een Golden Greek is. Mooi dier trouwens ! Groetjes, Greeny
|
"Save the Tortoises and Turtles of this world"
Spieces :
Testudo Graeca Furch.Nabeulensis Testudo Graeca Terrestris Testudo Graeca Ibera Testudo Graeca Flowerii Testudo Hermanni Boettgeri Geochelone Sulcata Testudo Horsfieldii Mauremys Japoni
|
|
|
|