De acanthinura nigriventris die ik had was een Europees nakweek dier van een jaar of 4 oud.
Ik had ze in een winkel gekocht, en na een tijdje de partner van het dier gekocht.
Deze heb ik later weer terug gebracht naar die winkel, omdat mijn eerst die de ''nieuwe'' partner niet accepteerde.
Ik heb ze vaak gezien in de winkel, daar leken ze aardig harmonieus.
Maar bij mij in een groot terrarium, dat was alleen maar blazen naar elkaar en steeds liep het bijna op een knokpartij uit.
Toen heb ik de bak helemaal over hoop gehaald, en na de dieren er paar dagen uit gehad te hebben, ze tegelijk in de vernieuwde bak gezet.
Helaas ook geen succes.
Ik woonde toen op kamers, en moest toen wegens omstandigheden met de hobby stoppen.
Toen heb ik een goed tehuis gevonden voor de Uromastyx die ik nog had,
toen bleek later (er is een soort van expert naar dat dier van mij wezen kijken) dat het een vrouwtje was.
Ik al die tijd denken dat zij de man was en degene die ik terug naar de winkel bracht een vrouw was (maar dat was dus de man)
Goed, na een lang verhaal ff je vraag beantwoorden:
Nee, heb niet met Uromastyxen gekweekt. Misschien in de toekomst dat ik ze weer aanschaf.
Welke mijn voorkeur ik heb ??
Mmmhhh....
Geochelone Stigmochelys pardalis babcocki
Geochelone elegans
Chelonoidis carbonaria
Chelonoidis denticulata
en nu ik al meerdere keren (in dit topic) heb gelezen dat
Indotestudo elongata een goede beginnerssoort is en leuk gedrag heeft....
Zet ik die ook maar bij mijn voorkeur neer.
Markooij ik heb op het moment geen ruimte.
Ik moest wegens omstandigheden mijn vorige woning verlaten en zit nu tijdelijk weer bij mijn lieve ouders...
Dus eerst weer een plek voor mijzelf en dan pas kan ik dieren nemen.
Neemt niet weg dat ik alle tijd heb om me er in te verdiepen.