Zet daar maar een groot vraagteken bij
Als je ziet wat verplaatsing met bijhorende stress al na een paar dagen aanricht met de parasitaire huishouding van de dieren is het sterk twijfelachtig dat van lijden geen sprake is.
Als fervent voorstander van de beleidslijn "NBSV distantieert zich van niet permanente tentoonstellingen met het oog op dierenwelzijn" (vul zelf maar in wat ermee bedoeld word !) kan ik onmogelijk vrede nemen met wat hedendaags aan de gang is. Ik heb eveneens het gevoel dat maar weinig moeite gedaan word zich in de Aziatische schildpaddencrisis te verdiepen, getuige ook het beperkt aantal geintereseerderen in nakweek van deze dieren (ga hier niet verder op in , op zich weinig met het consumptiegedrag te maken van Aziaten).
Stel me ook de vraag of men dingen die hier minder goed zijn moet gebruiken om uitroeing van soorten voor consumptie te rechtvaardigen.
Verdieping in de crisis het is zo klaar als een klontje lijkt mij.
Verdwijnen van soorten door handel en bedreiging van habitat dat is niks nieuws.
Situatie van mensen is weinig tot niks veranderd dus van dieren al helemaal niet denk ik.
Wat er aan te doen? Wat kan er tegen gedaan worden concreerd tegen een miljoenenhandel in veelal corrupte landen?
Goedpraten van uitsterven van dieren door te vergelijken met situatie hier nee denk ik niet dat dat iemands bedoeling is.
Wat mogelijk de bedoeling is van mensen die dit erbij halen is dat dit probleem niet alleen in aziatische landen bezig is maar over de gehele wereld waar centen verdient kunnen worden tenkoste van de natuur.
Jammer dat je niet verder wil in gaan over je standpunt van interesse voor nakweek van soorten uit deze streken want deze begrijp ik niet geheel.
Ik persoonlijk wil niks rechtvaardigen als het te maken heeft met uitroeiing of bedreiging van welke dier of plantensoort dan ook wat ten koste moet gaan van finaciele verrijking of genot van comsuptie en dergelijke.