Fred : wij staan open voor alle gestaafde mogelijkheden en feiten, kan je toch die studie eens doormailen of link zetten ofzo ; lijkt me voor iedereen interessant.
Ik zeg niet dat ik er een studie van heb maar dat er een mogelijkheid bestaat dat jullie
soort ook op deze manier hun D3 huishouding oppeil houden.
Volgens mij hebben jullie ook geen studie van het feit dat ik ongelijk heb.
Crash jij zegt nu dat het aaseters zijn maar bestaat hun hoofd voedsel niet uit levendvoer?
kijk Fred ik heb een post geplaatst en vind het raar dat deze verkeerd begrepen wordt !
ik snap nog altijd niet dat mijn post bedoeld was om ruzie te maken , ik heb gewoon geantwoordt dat er de laatste tijd veel te veel gepromoot wordt naar vitaminnen , , ik zal nu zien wat ik schrijf of het si weer pattat !
ze geven aan slangen soms AD (3) aan boa's om eter te vervellen , weet je hoeveel je mag geven van dit goedje ? 2 a3 druppels op een rat , dan gaat het over vrij grote dieren .
de preparaten zijn veelal te puur om deze te geven , dieren nemen stelselmatig deze vitaminnen binnen .
ja aligatorschildpadden zijn aas en levend etende dieren , ik heb zelfs al ondervonden dat ze soms aas liever hebben dan levend , omdat in vele gevallen vissen veel te snel zijn en dat ze dode vissen eten die drijven aan de kant alsook dat ze vlees eten die al een poosje dood zijn .
de dieren heb ik de indruk maken het hun gemakkelijk .
als ik levend voer zullen mijn dieren zo snel niet uit hun schuilplaats komen dan dat er dood voedsel ingesmeten wordt , daar kan ik je een demo van geven !!
wie zegt dat er bij dood vlees alle vitaminnen weg zijn ?
voorbeeld naar mensen toe , dus alle vlees is nutteloos dat we binnenspelen , want het meeste is eerst diepgevroren geweest , dan moest mijn vrouw al lang dood zijn hoor want ze eet geen groenten !!
ik hoop dat dit weer geen ambras bericht is
Dit komt prima over.
Maar je vrouw zit wel graag in de zon en maakt zo weer D3 aan, verder zit er in ons dagelijks kantenklaar voer en drinken zoveel toegevoegd dat we bijna niet zonder toegevoegde vitamines en sporenelementen kunnen eten.
Wat de D3 betreft kan een schildpad niet zonder, hij krijgt het dus binnen via of de zon of de voeding.
voedt je levend is er natuurlijk niks aan de hand maar krijgt een dier alleen doodvoer zal een grootgedeelte verdwijnen helemaal als het eerst gefileerd wordt.
Verder is het een gegeven dat tussen het gebrek en een teveel aan D3 een ruime marge zit, dus verrijk je je voer me een kleine oplossing in kleine mate voeg je iets toe om geen gebrek te krijgen maar zeker niet voldoende om een teveel te geven.
Wat betreft het aaseten kan het ook zijn dat jou dieren gemakzuchtig zijn?
In de natuurlijke omgeving zal niet dagelijks een kadaver voorbij komen dus moeten ze wel afwachten tot er ofwel levend ofwel dood voer langs komt en het lijkt mij dat er meer levend als dood rondzwemt.