kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Gepost op: 14 Maart 2007, 18:35:23 » |
Sinds enkele dagen heb ik mijn eerste forstenii's , nakweek van de stamboekhouder. Zez doen het uitstekend, er is een duidelijk verschil met elongata, als ze jong zijn.
|
|
« Laatste verandering: 17 Mei 2007, 23:38:38 door kurtlippens »
|
|
|
|
|
Veerle
Centrochelys sulcata
Belgium
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 15 Maart 2007, 11:57:14 » |
proficiat kurt , prachtige diertjes zijn het! Ik meen ergens gelezen te hebben dat er nog drie bijkomen? Hun schild heeft ook mooie kleuren maar ze zijn wel platter of elongata precies.
bij mij komt er op 28 april (juist op de nsv dag) een Elongata nakweek 2006 bij van diergaarde blijdorp , henk zal die meehebben voor mij. Dan heeft em ook zen vriendje (of vriendinnetje) want volgens henk (niet volledig zeker) is het een mannetje dat ik heb.
|
0.0.2 Astrochelys radiata 1.1.0 Agrionemys horsfieldii
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 15 Maart 2007, 16:30:16 » |
ja mooie diertjes heb er ziens een week weer een bij
maar het is altijd afwachten wat het is rondt 3 a4 jaar kan je het pas gaan zien agnes
|
de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad 3.4.3
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 15 Maart 2007, 20:46:43 » |
Prachtig Kurt. Had ik nu begrepen dat je er van Agnes forestinii's bij krijgt ??
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 15 Maart 2007, 20:49:13 » |
Prachtig Kurt. Had ik nu begrepen dat je er van Agnes forestinii's bij krijgt ??
Ja klopt, Agnes gaat ze meebrengen (3) naar de landdag. Ik ga waarschijnlijk mee met Ruben, dit zal de reisduur aanzienlijk korter maken (was 4u13min met het openbaar vervoer )
|
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 15 Maart 2007, 20:52:41 » |
Ja klopt, Agnes gaat ze meebrengen (3) naar de landdag. Ik ga waarschijnlijk mee met Ruben, dit zal de reisduur aanzienlijk korter maken (was 4u13min met het openbaar vervoer ) Wellicht mag ik ook een blik op de diertjes werpen. We gaan elkaar vast en zeker treffen op 28 april.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 15 Maart 2007, 20:57:44 » |
Ja klopt, Agnes gaat ze meebrengen (3) naar de landdag. Ik ga waarschijnlijk mee met Ruben, dit zal de reisduur aanzienlijk korter maken (was 4u13min met het openbaar vervoer ) Wellicht mag ik ook een blik op de diertjes werpen. We gaan elkaar vast en zeker treffen op 28 april. Ja tuurlijk mag je ze eens zijn, het zijn prachtige dieren. Blazen en dreigen kunnen ze als de beste, nog erger dan elongata. :o Ik daag ze natuurlijk zo min mogelijk uit ivm mogelijke stress . Maar het gaat goed, Ruben had ze pas afgezet en ze begonnen al te eten.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 15 Maart 2007, 21:02:24 » |
proficiat kurt , prachtige diertjes zijn het! Hun schild heeft ook mooie kleuren maar ze zijn wel platter of elongata precies.
Ze zijn idd platter dan elongata op jonge leeftijd, en ook veel breder (haast rond van vorm)
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 15 Maart 2007, 21:08:31 » |
We gaan elkaar vast en zeker treffen op 28 april.
Denk ik ook Ik kijk er in elk geval naar uit. Het is de eerste keer dat ik naar een landdag zal gaan, zal wel leuk en leerzaam zijn
|
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 16 Maart 2007, 12:49:22 » |
ik neem hun mee alle apert in een bakje anders gaat het mis omdat zij bekaar dan omver trapen of omgooien en bekaar vervonden aangezien het toch wel arasief zijn voor elkaar zeker in een kleine ruimte agnes
|
de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad 3.4.3
|
|
|
Veerle
Centrochelys sulcata
Belgium
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 16 Maart 2007, 13:40:29 » |
ik wist niet dat het zo'n agressieve soort was en dan nog tegen over mekaar ook.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 16 Maart 2007, 19:41:56 » |
ik neem hun mee alle apert in een bakje anders gaat het mis omdat zij bekaar dan omver trapen of omgooien en bekaar vervonden aangezien het toch wel arasief zijn voor elkaar zeker in een kleine ruimte agnes
Zitten ze nu al afzonderlijk gehuisvest? De 2 die ik nu al heb leven nog wreedzaam naast elkaar (voorlopig toch)
|
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 17 Maart 2007, 13:50:30 » |
nee zij zitten nu nog samen maar voor zo reis is het beter hun apert te zetten anders pakken zij elkaar wel
ik heb zelf thuis gemerkt dat rondt de 2 a3 jaar ruzie gaan ontstaan dan gaan zij bekaar pakken en beten
agnes
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 17 Maart 2007, 19:21:09 » |
nee zij zitten nu nog samen maar voor zo reis is het beter hun apert te zetten anders pakken zij elkaar wel
ik heb zelf thuis gemerkt dat rondt de 2 a3 jaar ruzie gaan ontstaan dan gaan zij bekaar pakken en beten
agnes
Op tijd opsplitsen dus Het mestonderzoek wijst uit dat geen wormen aanwezig zijn, en nagenoeg geen flagelaten. Prima dus, ze zijn wel dol op water. Hou je ze heel vochtig Agnes?
|
|
|
|
Veerle
Centrochelys sulcata
Belgium
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 17 Maart 2007, 21:04:58 » |
agnes
mss stomme vraag hoor maar hoe werkt dit dan als ze volwassen zijn? Zitten al je volwassen dieren apart of zijn er sommige die elkaar wel verdragen?
|
|
|
|
|