Ik denk dat op MP genoeg tweede hands koelkastjes staan welke prima gebruikt kunnen worden als overwintering.
Wijnkast is ook prima.
Ook vanwege hygiëne maar ook de intensiteit dat een koelkast gebruikt wordt wekt misschien toch stress op bij open en dichtdoen van de deur.
Geeft ook vaker extra zuurstof...
Door lagere temperatuur bij een winterslaap zal w.s. alles minder werken, ook de hersenfunctie is minder denk ik. Ik weet niet of het onderzocht is, maar dit zal m.i. een verminderde stressgevoeligheid geven. Daarnaast kan je ook in een wat intensiever gebruikte koelkast voorzorgsmaatregelen nemen om stress te voorkomen...
Tweedehands koelkastjes werken vaak prima, maar zijn door het hogere verbruik vaak ook prima voor de energiemaatschappij. En dat is dan weer niet zo aardig voor de portemonaie en het milieu.
Dat salmonellaverhaal is echt wat overdreven hoor. Ik laat het wel weten als ik een salmonellavergiftiging heb opgelopen. Alhoewel ik dan niet kan vertellen of het van de schildpadden, de eieren, de douche op het werk of... heb opgelopen. Van vlees zal niet gaan; dat eet ik niet...