Het ziet er mooi uit. Heb je een filter in de vijver? Of een extern filter?
En wat ik me afvraag als ik zoiets moois en groots zie, hoe verlicht/verwarm je dit geheel?
Ik zie ( denk ik) een megaray hangen?........
Filter nee / Ik ververs het water 2x per week. Net zoals ik deed met mijn vorige vijver en die was een overgroot succes. Vandaar dat de nieuwe iets groter is. Filters kosten meer geld aan stroom enzo dan 2x per week met regenwater te vullen.
Verwarmen / Het is in mijn kamerterarium. Dat verwarm ik met zo'n serre kannon van 2800W. Daar is een thermostaat ingebouwd die ik op 19° instel. Overdag gaat mijn temp altijd naar 26-27° door al de mega ray's die warmte af geven. Lv heb ik door 2x per week mijn plafond nat te sproeien. Duurt 2 dagen voor al het water van mijn plafond verdampt is Constand 75%+ en droge bodem.
Verlichtig boven dit park zijn 3 daglichten en een mage ray van 160W met extra veel uvb afgifte die hangt 85cm boven de grond. Uv op schid hoogte meet 90-120uvb.
Ondar die folie kunnen ze niet kruipen die is overgeplooit en zit 10cm diep onder de zavel en aan de randen liggen arduinen dalen op. Om de zavellaag tegen te houden dat ze de randen niet platter kunnen lopen. De zavel laag overlapt die folie een 15cm