SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
                                         
  172831 aantal berichten in 14134 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 Omlaag Print
Auteur Topic: Je Omgeving  (gelezen 25529 keer)
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Gepost op: 22 November 2009, 15:17:23 »

Nu ben je zelf helemaal weg van je schildpaddenhobby.

Nu ben ik toch benieuwd naar jullie directe omgeving:

Wat vind je betere wederhelft (je partner) van je hobby, wat vinden je ouders (mits je nog thuis woont) van je hobby?

Wat vinden je vrienden van je hobby?
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
Barbara
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 22 November 2009, 16:42:06 »

Te beginnen met nr 1 mijn man. Schildpadden!!!! Wat moet je daar nu mee,daar is toch niets aan? Nou ja, als jij dat wilt. En nu? Hij is er als eerste bij als er iets voor de schildpadden gemaakt moet worden,vijver,buitenverblijven,binnenverblijven,noem maar op.Hij rijdt me altijd naar de landdagen en....Hij zou er niet 1-tje meer willen missen  grappig
Mijn vrienden en kinderen vinden het prachtig en informeren regelmatig naar ze.
Mijn schoonfamilie vindt het belachelijk!!! Helemaal omdat ik het bankstel eruit gegooid heb omdat er een aquarium in moest.Zij zaten er toch nooit op, maar ja!!
Nee,dan mijn Turkse buren. Die vinden het prachtig en staan bij de schutting te kijken als ik ga voeren.Mijn Turkse buurman (62) loopt slakken en wormen voor ze te zoeken yeah !
Gelogd
NicWill
Algemene moderator
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3664



« Antwoord #2 Gepost op: 22 November 2009, 16:48:36 »

...Ook benieuwd wat hier de resultaten gaan zijn... fluiten

Hier toont  mn bétere wederhelft (mooie omschrijving Kurt !)  zéker wel belangstelling maar zorgt ook om me wat in te tomen als dàt nodig zou zijn... yeach Vrienden vragen steevast : "hoevéél van die beesten hebt ge dan..? " alsof je aan een aquarium liefhebber vraagt hoevéél vissen er in zn bakken zwemmen... voor ouders (destijds) was de vraag " wa kosta allemààl..! "   schaterlach
Gelogd
Hansm
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 17832


« Antwoord #3 Gepost op: 22 November 2009, 16:52:44 »

Geloof niet dat direkte omgeving de lol en passie begrijpt, maar leg het ook nooit uit je hebt het of je hebt het niet pestkop
Gelogd

Players only love you when they are playing.
http://artisklas-haarlem.nl/ de kleinste officiële dierentuin van Nederland
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 22 November 2009, 17:06:08 »

Mijn vriendin heeft me zelf met de schildpaddenhobby besmet... Zij wou namelijk de 4 grieken...
Met andere woorden, ze vind ze ook enorm leuk, enkel heeft ze het minder voor de waterschildpadden en meer voor de landschildpadden...
Zij is er vooral om me in te tomen  yeah !

Mijn ouders zijn er niet geïnteresseerd in... En zeggen er verder ook niet over...
De ouders van mijn vriendin vinden ze wel enorm mooi! Vooral mijn 'schoonmoeder' heeft het voor de Malaclemys, die krijg ik nog wel eens zover  pestend

De vrienden vinden het wel mooi... op een ander  Knipoog
Op het werk vragen ze meestal; Hoeveel hebt ge er? Wordt da ni groot? Maar er zijn er ook die zelf landschildpadden houden, voornamelijk grieken..
Gelogd

elke
Centrochelys sulcata
****
Offline

Berichten: 565

Wees de verandering die je in de wereld wilt zien.


« Antwoord #5 Gepost op: 23 November 2009, 14:37:20 »

Wat denkt mijn echtgenoot hiervan  grappig grappig daar ga ik geen tekening bij maken wat Crash van reptielen houden denkt.
Wij hebben samen schildpadden en slangen en delen van in begin dezelfde passie.

Familie ligt iets moeilijker, in het prille begin hadden we maar 1 paar ouders dat kwam kijken (en dit vooral door de slangen) en 1 paar ouders die bij ons met moeite binnenkwam.
De rest van de familie kwam bij ons zoals in de zoo of het circus, belangstelling genoeg.

Natuurlijk geeft iedereen in de omgeving dezelfde commentaar : schildpadden zijn leuk en aardig en slangen zijn gevaarlijk, vies... ( ik weet wel nog wat woorden). Veel gestelde vragen : wat kost dat ? Krijgt ge daar vriendschap van ? Kon je met die kamer niets leukers voor jezelf doen dan een terrariumkamer van te maken ?

Vrienden hebben we ook in het milieu van reptielenwereld maar ook in tuningwereld en die vinden het "cool" en "gaaf" maar dat zijn dan ook nog hele jonge mensen die tuners.

Uiteindelijk hebben we niemand die negatief staat ten opzichte van schildpadden, die rekenen ze blijkbaar niet bij de "vieze" beesten die de mensen reptielen noemen want dan gaat het vooral over slangen en hagedisachtigen en crocs enzo...
Gelogd

"Kostbaar is wijsheid die door ervaring wordt verkregen." (R.Ascham geleerde/schrijver)
"Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen."
(K. Gibran tekenaar/schrijver)
Skip
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 2824



« Antwoord #6 Gepost op: 23 November 2009, 14:45:38 »

Mijn partner steunt me, ook al is het niet zijn hobby. Wel heeft hij een eigen schildpadje, die hij erg leuk vindt en informeert regelmatig naar de dieren.

De andere mensen in mijn omgeving vragen regelmatig 'wat heb je nou aan schildpadden', 'hoeveel heb je er', 'is het niet eens genoeg'?
(etc.)

Soms is dat erg vermoeiend en het maakt me soms ook best kwaad. Ik vraag toch ook niet wat zij in hun partner zien of waarom ze bijv. antiek of postzegels verzamelen? Mensen zijn soms zo simpel.... zodra er iets is wat ze niet begrijpen gedragen ze zich als een stel schapen.
Gelogd

0.1.0 Testudo horsfieldii
1.1.4 Testudo kleinmanni
1.0.0 Chersobius signatus
D-magic
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 6821


« Antwoord #7 Gepost op: 23 November 2009, 16:27:42 »

Bij mij vindt mijn partner het wel prima die schildpadden, ze vindt het wel leuk om ze af en toe eens te bekijken en dan voornamelijk de elegansen omdat die zo mooi zijn. Ze leeft ook mee als er een diertje ziek is en ze helpt me dan ook met medicijnen geven als het me niet in mijn eentje lukt.
Anders had ik ook niet een hele kamer ter beschikking gekregen voor de dieren.
Zij houdt mij overigens ook wel in toom indien ik teveel wil  cool zeg

De rest vindt het ook allemaal wel prima maar dan wel eerst de vraag stellen wat ik nu met schildpadden moet, dan zeggen ze ook van die beesten doen toch niks, je kan ze niet aaien en ze zijn langzaam. Maar na een antwoord vinden ze het vaak wel grappig maar daar blijft het ook wel bij.

Mijn moeder vindt het ook erg leuk en heeft zelf ook 1 elongata zitten en die weet ook hoe dat ik bij schildpadden en voornamelijk bij landschildpadden kom.
Gelogd

0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
ishirra
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Berichten: 397


« Antwoord #8 Gepost op: 24 November 2009, 23:06:27 »

M'n vriendin vind het geweldig.  Als ze bij me is, is zij de eerste om een ronde te maken om te kijken of alles in orde is. Ze helpt ook met het klaarmaken van het eten voor de diertjes.  Ik heb buiten schildpadden nog dwergbaardjes, kameleon en een rode leguaan.  Haar voorkeur gaat toch uit naar de schildpadden, de kameleon moet van haar trouwens niet zoveel weten. Hij word altijd zwart en gaat sissen als een kat als ze nog maar in zijn of mijn buurt komt (jaloezie mss?) M'n rode leguaan word niet agressief maar je ziet dat ze m'n vriendin niet vertrouwd (ze is er niet genoeg mee bezig denk ik).  Ze houd me ook kort als ik teveel zou willen.
M'n vader z'n eerste vraag was: hoeveel kost dat, hoeveel eten die, heb je speciaal water nodig, enz (hij houd zee aquariums, daarom zijn vragen over het water)
M'n moeder: hoe warm moeten ze zitten, hoeveel keer moeten ze eten, moet ik ze echt niet in het oog houden dat die geelwangen niet verdrinken  sdq
Aangezien ik soms lange dagen werk, komt zij bij mij thuis kuisen, m'n was en strijk doen (ik hou van mijn mama!  groentjes lachen) en in het begin kon zij uren voor de bak zitten.  Ze vond het leuk dat de geelwangen naar haar toe kwamen en hoe ze uit haar hand aten.  Ik heb even gedacht om prikkeldraad rond de bakken te zetten zodat de dieren ook wat rust zouden krijgen.
M'n grootouders laten het onkruid staan in hun tuin, brengen groenten mee van de bio-boer in hun buurt en geven mij bijna maandelijks een 'sponsoring' om te spenderen aan m'n dieren (alhoewel dit totaal niet nodig is).
M'n vrienden vinden het geweldig. Natuurlijk heb je er een paar die zich afvragen waarom je nu in godsnaam reptielen houd.  Maar die zijn dan, na een woordje uitleg, wel de eerste om voor de bakken te gaan zitten om de dieren te bekijken.  Als we met de vrienden iets gaan drinken of eten gaat het eerste half uur van het gesprek steeds over m'n dieren, ze willen op de hoogte gehouden worden over de groei en gezondheid.

Al bij al genomen, iedereen steunt me wel op hun eigen manier.
Gelogd

0.1.2 Trachemys Scripta Troosti    0.0.3 Stigmochelys Pardalis
0.0.2 Centrochelys Sulcata            0.0.2 Geochelone Elegans
naeff002
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 1056



« Antwoord #9 Gepost op: 27 November 2009, 16:06:10 »

Ik woon nog thuis en mijn moeder is al zker 2 jaar niet meer op mijn kamer geweest. Mijn oma vind het juist prachtig en klimt regelmatig de steile zoldertrap op om in mijn kamer naar mn dieren te kijken.
Mijn vriendin vind dat ik moet minderen, maar dan doelt ze vooral op mijn salamanders en niet op de schildpadden. Die vind ze namelijk nog wel leuk.
Gelogd
marion
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 2017


« Antwoord #10 Gepost op: 28 November 2009, 19:56:00 »

Ik heb van jou zelf nog niet gehoord hoe je omgeving reageert Kurt op jouw hobby/dierentuin.

Bij mij vind mijn man het allemaal super zolang hij de terraria maar mooi ingericht vind.
Als ik zijn hulp dus nodig heb ( zoals vandaag toen ik hem vroeg om een stuk van een berg af te zagen) dan helpt hij me meteen. Hij heeft ook bijna alle terraria zelf gebouwd.
Maar voor de dieren zorgt hij niet. Hij vind ze alleen leuk om te zien.
Hij helpt wel met medicatie toedienen, dat dan weer wel.

De kinderen vinden het een beetje een uit de hand gelopen hobby waar ze mee moeten leven.
Zij hebben meer met ons konijn, en de vogel, en de andere dochter heeft een hondje.
Gelogd
ishirra
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Berichten: 397


« Antwoord #11 Gepost op: 28 November 2009, 21:38:49 »

mijn vrouw haat deze dieren , wil er niets van weten , komt niet in de kamer , zegt me elke dag dat alle dieren buiten moeten , of hoe was het weer  fluiten fluiten fluiten bulderlach

 bulderlach bulderlach  grappig grappig
Dat heb ik vandaag gemerkt ja, ze heeft me megaveel uitgelegd over de Macroclemysen.  Het was echt geweldig om te luisteren naar jullie, heb vandaag weer heel veel bijgeleerd.
Gelogd

0.1.2 Trachemys Scripta Troosti    0.0.3 Stigmochelys Pardalis
0.0.2 Centrochelys Sulcata            0.0.2 Geochelone Elegans
ishirra
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Berichten: 397


« Antwoord #12 Gepost op: 28 November 2009, 22:01:27 »

mijn vrouw haat deze dieren , wil er niets van weten , komt niet in de kamer , zegt me elke dag dat alle dieren buiten moeten , of hoe was het weer  fluiten fluiten fluiten bulderlach

 bulderlach bulderlach  grappig grappig
Dat heb ik vandaag gemerkt ja, ze heeft me megaveel uitgelegd over de Macroclemysen.  Het was echt geweldig om te luisteren naar jullie, heb vandaag weer heel veel bijgeleerd.

het was fijn om nog eens iemand te ontvangen thuis die echt 100% achter de hobby staat .

Het was een grote eer de beroemde kamer te mogen aanschouwen.
Had veel zin om zo'n macroclemys in m'n broekzak weg te steken... zou je het gemerkt hebben?  lachen

Grapje hoor, zal me zelf wel eentje aanschaffen als ik de plaats ervoor vrij gemaakt heb  groentjes lachen
Gelogd

0.1.2 Trachemys Scripta Troosti    0.0.3 Stigmochelys Pardalis
0.0.2 Centrochelys Sulcata            0.0.2 Geochelone Elegans
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 5 December 2009, 16:14:24 »

Ik heb van jou zelf nog niet gehoord hoe je omgeving reageert Kurt op jouw hobby/dierentuin.
Gelaten.... schaterlach
T"ja, komt ervan als je opgroeit in een gezin waar dieren altijd centraal stonden...
Soms was het er wel eens 'over', zoals die keer toen een wasbeer 'on the run' was toen ik deze nog had.
Ik liep er soms mee buiten op mijn schouder, tot het dier eens een kat gezien had...erachteraan lopende belande hij uiteindelijk in de berkenboom van de buren, ruim 6 meter boven de begane grond.
Gezien het dier bij valavond nog niet terecht was heb ik gans het gebuurte moeten aflopen met de vraag hun dieren die nacht binnen te houden, hun pluimvee op te sluiten in het nachthok enz...
De dag erop liet hij zich in de vroege ochtenduren echter gewillg pakken...nu zijn ze in de buurt nogal wat gewend maar dit was toch de 'strafste stoot '  pestkop
Om terug on topic te gaan, het houden van schildpadden vinden ze wel prachtig, al hebben ze er niet echt veel interesse in.
Buiten het volk die over de vloer komt hebben ze er ook weinig last van omdat de dieren op aangekochte aanpalende grond gehuisvest zijn, daar doe ik dus wat ikzelf wil.
Krijg wel af en toe eens te horen dat ik beter niet zoveel geld zou uitbesteden aan de dieren, vooral als de stroomrekening in de bus valt....
Maar zolang er niks in huis zelf gehouden word (hier de regel, geen dieren in huis) vinden ze het allemaal prima.
Zowel mijn vader als zus houden ook zelf veel dieren... knipoog
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
marion
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 2017


« Antwoord #14 Gepost op: 6 December 2009, 16:59:37 »

Mooi verhaal Kurt. Ik ben idd benieuwd wat jullie energie rekening is.
Ik vind hem hier met een paar terraria al hoog.
Weet niet of de energie prijzen in belgie hoog of laag zijn..........
Onze energie prijzen zijn nu voortaan gesplitst in warmte en elektriciteit.
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 Omhoog Print
 
« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
20 April 2024, 05:17:02

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172831
Totaal aantal topics: 14134
Vandaag Online: 557
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 566
Totaal: 566
Artikelen

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Black22 / TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.069 seconden met 25 queries.