Razorclaw
|
|
« Antwoord #30 Gepost op: 18 November 2009, 09:22:54 » |
Dus eigenlijk als je kweker bent zou je deze soort pas vanaf 15 cm kunnen verkopen, en zo een hoop problemen voorkomen ?
...opeens lopen de Amerikanen voor op ons.......
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #31 Gepost op: 18 November 2009, 10:05:19 » |
In Duitsland is het bij een grote groep kwekers ook gewoon hoor om geen hele jonge dieren bv onder een jaar te verkopen.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #32 Gepost op: 18 November 2009, 10:27:08 » |
Dat is volgens mij ook een factor waarom in de winkel wordt gekocht. Van een kweker is het vaak duurder dan in de winkel,juist voor zulke grote volwassen dieren.Alleen maak je de weg vrij voor weer een nieuw koppel volwassen dieren, dat misschien weer 2-3 jaar in een winkel doorbrengen kan, wat uit het wild wordt gehaald.
Heb me laten vertellen dat er nu een import verbod is.
|
|
|
|
FromHolland
|
|
« Antwoord #33 Gepost op: 18 November 2009, 10:27:51 » |
...opeens lopen de Amerikanen voor op ons....... In welk opzicht dan?...de regel dat onder een bepaalde lengte de beesten alleen voor wetenschappelijke doelstellingen verkocht mogen worden, doel je hierop?
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #34 Gepost op: 18 November 2009, 10:32:01 » |
In Duitsland is het bij een grote groep kwekers ook gewoon hoor om geen hele jonge dieren bv onder een jaar te verkopen.
Zeker met de radiata zie je dit wel vaker inderdaad.
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #35 Gepost op: 18 November 2009, 10:33:34 » |
Al mijn tornieries waren ook jonger dan een jaar toen ik ze kocht. Zal per soort verschillen wat verstandig is tot hoe oud de kweker ze zelf houdt maar ook van de koper denk ik.
|
|
|
|
FromHolland
|
|
« Antwoord #36 Gepost op: 18 November 2009, 10:40:40 » |
DIt kan ook haast niet anders want als je in aanmerking wilt komen voor bepaalde soorten moet je er zo snel mogelijk bij zijn. Ze weten toch wel dat andere wel bereid zijn de beesten onder een jaar te kopen. Vaak hebben ze een wachtlijst, zoals in mijn ervaring bij o.a. Terrapene, Glyptemys en Actinemys....
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #37 Gepost op: 18 November 2009, 11:15:12 » |
In welk opzicht dan?...de regel dat onder een bepaalde lengte de beesten alleen voor wetenschappelijke doelstellingen verkocht mogen worden, doel je hierop?
Yep, de 4" regel....
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #38 Gepost op: 18 November 2009, 12:43:51 » |
Jammer dan dat de regel blijkbaar niet geldt voor de export Trachemys en andere farmbred....? Stel je voor, Trachemys van 10cm of meer....dit zou een pak impulsaankopen voorkomen
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #39 Gepost op: 18 November 2009, 12:53:02 » |
Jammer dan dat de regel blijkbaar niet geldt voor de export Trachemys en andere farmbred....? Stel je voor, Trachemys van 10cm of meer....dit zou een pak impulsaankopen voorkomen
Het geldt voor verkoop in eigen land, dus daar staat de export helaas buiten....
|
|
|
|
FromHolland
|
|
« Antwoord #40 Gepost op: 18 November 2009, 14:22:58 » |
Het geldt voor verkoop in eigen land, dus daar staat de export helaas buiten.... Deze regel wordt aan alle kanten binnen Amerika geschonden. Zie kingsnake.com, iedereen zet deze formaliteit als tekst onder hun advertentie maar alle schildpadden worden gewoon aan particulieren verkocht ook al zijn ze kleiner dan 4".
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #41 Gepost op: 18 November 2009, 14:34:03 » |
Het geldt voor verkoop in eigen land, dus daar staat de export helaas buiten.... Deze regel wordt aan alle kanten binnen Amerika geschonden. Zie kingsnake.com, iedereen zet deze formaliteit als tekst onder hun advertentie maar alle schildpadden worden gewoon aan particulieren verkocht ook al zijn ze kleiner dan 4". Deze regel is er ook eingelijk alleen om de import van (te) kleine schildpadden te voorkomen.
|
|
|
|
FromHolland
|
|
« Antwoord #42 Gepost op: 18 November 2009, 16:35:24 » |
Deze regel is er ook eingelijk alleen om de import van (te) kleine schildpadden te voorkomen.
Lekker hypocriet! En wel massa export van geelwangen toestaan.
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #43 Gepost op: 18 November 2009, 16:51:43 » |
Deze regel is er ook eingelijk alleen om de import van (te) kleine schildpadden te voorkomen.
Lekker hypocriet! En wel massa export van geelwangen toestaan. Klopt, al zou je ze met de dooierzak er nog aan uitvoeren, maakt niet uit. En ik moet 2 jaar wachten tot ze er heen mogen.
|
|
|
|
turtle lover
Dipsochelys dussumieri
Belgium
|
|
« Antwoord #44 Gepost op: 21 November 2009, 11:45:22 » |
De 2 doen het uitstekend. Daarnet eten gaan geven 5 min later beide dieren mooi aan het eten. Ze hebben van niets geen last meer schuw zijn ze ook niet.
Van import maak ik me geen zorgen moet ik zeggen. Ik heb gehoord van enkele importeurs hier in Belgie. Dat de import van wildvang dieren 100% gestopt is. Zowel van kleine als grote dieren. Van Carbonaria en Denticulata dan. Andere soorten geen idee. De dieren komen nu wel uit nl dus geen idee hoe het daar zit met de import. Maar in Belgie ligt het stil.
|
|
|
|
|