Ik vindt de gewichts toename bij een volwassendier van deze grote veel maar zeker niet ongezond met de achtergrond van het dier.
Mogelijk is zowel huisvesting als voeding niet optimaal geweest voor langere tijd waar het dier verkocht is.
Goede voeding en met name de kans met hoge rv en badgelegenheid om percentage vocht van het lichaam te herstellen zijn de belangrijkste dingen bij toename van het gewicht.
Vaker kom je uitgedroogde dieren tegen die zich vlug herstellen bij juiste zorg, gewichtstoename zal op een gegeven moment echt stabiel blijven, zou best kunnen zijn dat ze dat nu is en zo rond de 6 kilo blijft hangen.
Volgens mij alleen maar teken dat Nick ze goed verzorgt en geeft wat de dieren nodig hebben hoge RV badgelegenheid, warmte en goed voedsel.
Ik vind het vooral veel als je kijkt naar het feit dat dit dier in 10 à 15 jaar, schatting van Nick zelf, 4250 gram zwaar wordt om vervolgens in
twee maanden tijd de helft van dit totale gewicht toe te nemen. Daarbij waren de eerdere huisvestingscondities misschien niet ideaal, maar als je het begin van dit topic lees, duidde niets op een slechte conditie door bijv. dehydratatie (het dier was actief, zag er volgens Nick gezond uit etc.). Ten slotte groeit het mannelijke dier (dat voor zover ik begreep eerder ook al samen met het vrouwtje zat) nu wel veel langzamer/normaal terwijl je bij de start bij dit dier dezelfde lichamelijke conditie mag verwachten doordat ze eerder ook samen gehuisvest werden...
Ik zou hier, met de info die we hier hebben, in ieder geval niet onverdeeld gelukkig mee zijn en zou nagaan hoe het komt dat dit dier zo explosief groeit.
Neemt natuurlijk niet weg dat het mooie dieren zijn die nu erg goed gehouden worden!