Ik heb maar even een nieuw topic aangemaakt, want in mijn voorstel topic begon het een beetje af te dwalen.
Ik was dus van plan een koppel Geochelone carbonaria aan te schaffen, maar mijn ouders vonden het uiteindelijke verblijf van deze soort een beetje te groot. Tegen die tijd ben ik waarschijnlijk al het huis uit, maar dat weet ik natuurlijk nooit zeker.
Dus wilde ik voor de Eurotestudo hermanni gaan. Ook een hele mooie, interessante soort, en had me erg goed ingelezen. Maar kortgeleden hebben mijn ouders besloten om, als het erop aan komt, toch een kamer vrij te kunnen maken voor een erg groot terrarium later.
Dus ben ik van plan toch voor de kolenbrander te gaan. Ik vind dat deze soort mij toch wat meer aanspreekt, en bovendien ook geen winterslaap houdt, wat wij ik zelf ook wel voordelig vinden.
Nu ga ik dit weekend al mijn terrarium bestellen bij een reptielenzaak hier in de buurt. Het word een terrarium van 120-50-50. Ik moet wel 4 weken wachten voor de levertijd. Het is namelijk een coated terrarium van DMF. Dit vind ik wat mooier, en ik had gelezen dat de dieren dan minder stres ondervinden aangezien er maar één zijde van glas is. Maar denken jullie dat ik deze bak nog waterdicht moet maken met epoxyhars? Of is het al waterdicht genoeg omdat de platen gecoated zijn?
Het plan is dan om deze bak beneden in de woonkamer te zetten. Het enige probleem is dat er in diezelfde kamer ook een openhaard staat. Denken jullie dat dit teveel warmte/temperatuur schommelingen geeft? Ik zal het terrarium uiteraard niet direct naast de openhaard zetten, maar toch.
Alvast bedankt,
Wouter