Volgens mij is het het type licht wat algen groei doet vermeerderen.
Zodra ik hier een Daylight erin draaide groeide de algen ook explosief en met name aan die kant waar de lamp hangt.
Precies.. heb ik 2 mooie Truelight buizen erin gehangen, zouden die mogelijk deels een oorzaak kunnen zijn van de toenemende algenontwikkeling.
ArjanCoenen zei:Een andere hele goeie optie is een goeie algeneter gebruiken, zoals Otocinclus vittatus. Deze diertjes eten letterlijk de hele dag door algen en kunnen het beste in groepjes van 5 of meer gehouden worden.
Met een cm of 4 worden ze ook niet te groot en ze zijn ook grappig om te zien.
Draadalg is een klasse apart. Er zijn wel vissen die dat eten maar die worden over het algemeen vrij groot. Zelf heb ik wel redelijke goede ervaring met platy's en molly's, zodra die honger krijgen eten ze eigenlijk alles lol.
Zal dat visje ook eens Googlen. Merk hier ook dat mijn guppen regelmatig grazend door de beplanting glijden. Die doen hun werk dus ook wel.
JohnH zei:Ik kan ze opsturen (is met slakken erg goed te doen) maar gezien dat t vriest lijkt me dat nu niet echt een heel sterk plan.
Hier nog een geinteresseerde.
Ben alleen benieuwd of Mevr baurii ze met rust laat. Alleen de grootste appelslakken (3 stuks) leven nog... van de 15+ die ik er vorig jaar zomer in heb gedaan.
Nielo zei:Van draadalg zegt men dat je waterkwaliteit goed is
Ook dat.
Daarbij zijn mijn guppen de graadmeter v.w.b. de waterkwaliteit.
Zolang ze zich blijven vermeerderen, ga ik er vanuit dat de waterkwaliteit prima is (zijnde: niet slecht). Ben niet voornemens om er een scheikundeproject van te maken en alle waardes separaat aan te pakken / te verbeteren.
Voor de schildpad maakt het allemaal weinig uit, ze heeft geen last van de algen.. de vissen ook niet... de eigenaar van de bak wel