marion
|
|
« Antwoord #60 Gepost op: 1 Oktober 2009, 22:50:25 » |
Ik denk dat als je andere topics leest dat je het forum erg sympathiek zult vinden. Hier wordt normaal gesproken erg vriendelijk met elkaar omgegaan en Kurt is een fantastische man die ervoor zorgt dat het forum veel kennis door geeft aan anderen. Ik heb persoonlijk nu ook niet vriendelijk tegen je gedaan, maar dat komt meer omdat ik zelf nu een in beslag genomen dier mag verzorgen en ik zo zie wat het kost en hoe moeilijk het is om zo'n dier er bovenop te krijgen. En dan is het moeilijk te verteren als je het ziet gebeuren dat er ondanks allerlei zorgen van anderen, toch een illegaal dier wordt aangeschaft. Ik denk dat het mijn liefde voor deze dieren is die maakt dat ik dan wat fel ben.
Mensen steken best veel tijd en moeite in het voorzien van info aan forumleden die willen beginnen met de hobby, dan is het ook fijn om te zien dat er iets met die info wordt gedaan. Misschien nu tijd voor een nieuwe start. Bel morgen de FOD en zorg dat het diertje opgevangen wordt. Dan zal ik weer proberen om je positiever te benaderen.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #61 Gepost op: 2 Oktober 2009, 20:54:25 » |
Sympathie heb ik meer met het dier, hoe is het verlopen vandaag heeft het gegeten en heb je gebeld
|
|
|
|
slider1993
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #62 Gepost op: 3 Oktober 2009, 11:25:41 » |
Heb gisteren gebeld maar ze waren al gesloten Heb rond 18uur gebeld. Het schildpad eet nog steeds niet xS Ik ga maandag tijdens mijn middagpauze proberen te bellen...
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #63 Gepost op: 3 Oktober 2009, 11:34:12 » |
Heb je hem al een andere lamp gegeven, mischien heb je een klemspotje waar je een gewone gloeilamp in kunt draaien en op 1 hoek richten, zodat een temperatuur van even over de 30 graden ontstaat. Even goed opmeten met thermometer en dan wisselen van wattage als de plek te hoog of nog te laag is van temperatuur.
Wat voor een voer heb je geprobeerd tot nu toe ?
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #64 Gepost op: 3 Oktober 2009, 20:19:48 » |
nee maar ben 15 en weet niet hoe ik zo boete zou moeten betalen!
Ik stel me toch vragen hoor...intussen ben je dus met 2 verblijven bezig voor evenveel nieuwe soorten Hoe is het met de graeca, heeft het dier al gegeten...of heb je het al afgeschreven ? Waarom word op bovenstaande vragen (Hansm) niet geantwoord ?
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #65 Gepost op: 4 Oktober 2009, 09:19:15 » |
Er wordt idd selectief gelezen en geantwoord.
|
|
|
|
slider1993
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #66 Gepost op: 4 Oktober 2009, 11:26:59 » |
Sla appel peer andijvie tomaat paprika,... En temp is nu overal in het hok 25 graden en op de warmste plek 39
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #67 Gepost op: 4 Oktober 2009, 11:28:46 » |
Sla appel peer andijvie tomaat paprika,... En temp is nu overal in het hok 25 graden en op de warmste plek 39
5 soorten voedsel waarvan zeer zeker beter kan weglaten andijvie is goed maar met toevoeging van vitamine preperaten en toevoeging van vezels.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #68 Gepost op: 4 Oktober 2009, 11:32:14 » |
De temperatuur heb je goed gedaan, dan zit het dier voorlopig even lekker. Ben blij dat je dat even hebt aangepast. De voeding is nietzo goed, sla appel ,tomaat en paprika is niet goed geef dat maar niet meer, andijvie kan maar beter is even wat (on)kruiden te plukken zoals paardebloem en wegebree. Het is even tijdelijk tot het dier opgehaald wordt, dus even simpel voedsel advies.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #69 Gepost op: 4 Oktober 2009, 11:34:30 » |
Het is even tijdelijk tot het dier opgehaald wordt, dus even simpel voedsel advies.
Wordt het dier opgehaald?
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #70 Gepost op: 4 Oktober 2009, 11:37:00 » |
Ja Jon heeft toch gezegd de AID te bellen maandag, die komen het wel halen.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #71 Gepost op: 4 Oktober 2009, 11:39:18 » |
Ben benieuwd of hij dat doet gezien diertje nu eet en qua temp goed zit.
Er kan zoveel gezegd worden.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #72 Gepost op: 4 Oktober 2009, 11:42:44 » |
Ja kan, maar laten we maar Jon geloven dat hij beste met het dier voor heeft en het laat ophalen, of het dier trouwens al eet weet ik niet hoor, maar ik hoop het nu de temp hoger is. Laat je even weten Jon als het dier gegeten heeft.
|
|
|
|
slider1993
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #73 Gepost op: 4 Oktober 2009, 11:54:10 » |
Dier eet nog steeds niet eh xS Ga seves kruiden plukken
Groeten jon
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #74 Gepost op: 4 Oktober 2009, 14:42:01 » |
Misschien zit het wel vol wormen of parasieten als het een wildvangdiertje is. Dan eten ze ook niet of nauwelijks.
|
|
|
|
|