je verruilt
Je bent al direct over een andere soort bezig... Zal eens een voorbeeld geven:
Tweede helft van deze maand komt er bij mij een nieuwe soort te zitten: een indische sterschilpad. Ik ben al sinds APRIL!!! bezig om me in te lezen in deze soort, op bezoek geweest bij een kweker om te zien hoe het moet en nog voel ik me niet 100% in staat om voor deze dieren te zorgen. Jij koopt zonder nadenken, en het ergste van al, zonder je eerst voor te bereiden. Wie is hier uiteindelijk het dupe van? Juist ja, het diertje. Het word slecht behandeld, gehouden en uiteindelijk sterft het een trage en pijnlijke dood.... Zou jij zo behandeld willen worden?
Zoals alle andere hier al zeggen, neus eerst even op het forum rond, stel vragen, hier zijn genoeg kwekers en mensen aanwezig die je meteen willen bijstaan met raad. En zij zullen je zelfs helpen met het vinden van een geschikte soort voor jou en binnen 30 jaar geniet je nog van je diertje, als je je eerst genoeg verdiept.
En mijn raad: neem geen rode lamp voor schildpadden, dat is hetzelfde alsof we jou een ganse dag op een zonnebank zouden vastbinden....