SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
                                         
  172831 aantal berichten in 14134 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Poll
Vraag: Is marktplaats een goede manier om je nakweek kwijt te geraken ?
Ja
Nee
Ja, in geval...(verklaar nader)
Nee, in geval van... (verklaar nader)

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 Omlaag Print
Auteur Topic: Discussiepunt 12 : marktpl. is een goede manier om nakweek van de hand te doen  (gelezen 64153 keer)
elke
Centrochelys sulcata
****
Offline

Berichten: 565

Wees de verandering die je in de wereld wilt zien.


« Antwoord #90 Gepost op: 29 Januari 2011, 20:16:47 »

Sorry voor de effe oftopic , de vergelijking van belg/nederlander inderdaad daar moet ik toetreden omdat we het veel tegenkomen op andere fora dat daar nog een kloof zit.
Ik denk dat we op vele vlakken hetzelfde nastreven , maar dat de formulering in tekst enorm verschillen.
Ik doel dan ook niet op alle nederlanders naar mijn opzicht, maar het is denk ik ook streekgebonden.
Daar zijn al vele discussies uit voortgevloeid , echt onnodige.

Hoe vervoer jij uw dieren Kurt? en met welke firma?
Gelogd

"Kostbaar is wijsheid die door ervaring wordt verkregen." (R.Ascham geleerde/schrijver)
"Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen."
(K. Gibran tekenaar/schrijver)
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #91 Gepost op: 29 Januari 2011, 21:04:16 »

Hoe vervoer jij uw dieren Kurt? en met welke firma?
Kan ik niet op antwoorden gezien ik het transport niet zelf verzorg, ik breng ze zelfs niet zelf weg, de dieren werden thuis afgehaald (minimum van 150 dieren was nodig terwijl ik er maar 28 kon aanbieden)
Ze worden dus eerst verzameld om vervolgens individueel te verpakken.
Bestemming was een farm in Indonesie die verschillende groepen wil huisvesten, soorten die in ruil gegeven werden (aan exporteur) waren Rhinoclemmys punctularia ,Emydura subglobosa & Geochelone elegans
« Laatste verandering: 29 Januari 2011, 21:09:28 door kurtlippens » Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
Sulcatatata
Centrochelys sulcata
****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 807



« Antwoord #92 Gepost op: 29 Januari 2011, 22:00:49 »

Een beetje vraag-aanbod gericht kijken lijkt me als kweker erg belangrijk.
Hier heb ik totaal geen zicht over, ga zelden of nooit bvb op marktpl. kijken, zelfs (volgens sommigen) "veredelde" verkoopsites als terraristiblabla interesseren me eigenlijk niet.
Nakweek gaat hier al drie jaar weg zonder adverteren, ik doe dus niks zolang er geen vraag komt...om een of andere reden blijkt dit zelfs beter te werken dan wel adverteren.
Wat is trouwens representatief voor "vraag en aanbod" ?
Zoals jij kweekt, is wat mij betreft vraag-aanbod gericht werken. Je onderzoekt zelf blijkbaar niet of er vraag is, maar gaat pas kweken (hebt aanbod) als er min of meer om nakweek bij je gevraagd wordt (als er vraag is). Dat vraag-aanbod-verhaal gaat ook op t.a.v. de uitvoer van jouw sulcatahatchlings; je weet zeker dat je alle dieren kwijt raakt en jouw aanbod is dus niet groter dan de vraag...
Ik denk dat je iedereen wel 'voor', maar niet 'in' de kop kan kijken; een foute inschatting van de intenties van een koper/verkoper kan altijd gemaakt worden natuurlijk. Dat risico loop je sowieso, of je nu op MP, via een forum of via een winkel koopt/verkoopt. Daarom vind ik dat verkoop via MP of een andere verkoopsite óók prima kan mits je een beetje mensen en dierenkennis hebt, wat (kritische) vragen durft te stellen en daar conclusies uit durft te trekken.
Kan ik een dik boek over schrijven....intenties van een koper , heb best wat over voor de formule waarmee je dit kan aflezen...zodra je nakweek hebt kom je hier vanzelf wel achter.
Er zijn er welgeteld een dertig-veertigtal op deze aardbol waarvan ik absolute zekerheid heb (99%) dat de dieren er goed zouden terecht komen. Dit betreft mensen die ik jaren ken en waarvan ik de collectie en huisvesting al IRL gezien heb. internet Heb dus mijn bedenkingen tegenover wereldvreemde magisters die zichzelf boven anderen verheven ondanks ze enkel van ergens online bekend zijn.
Ik denk dat die bedenkingen een gezonde basis zijn in het contact met geïnteresseerde kopers; laat de koper die bedenkingen maar wegnemen. In eerste instantie per email, en later in levenden lijve. Alleen denk ik, zoals ik al eerder schreef, dat als een geïnteresseerde dan pas door de mand valt veel verkopers op dat moment niet meer 'terug' durven en dus niet durven te zeggen 'Ik wil bij nader inzien toch geen dier aan je verkopen'.
Gelogd
elke
Centrochelys sulcata
****
Offline

Berichten: 565

Wees de verandering die je in de wereld wilt zien.


« Antwoord #93 Gepost op: 30 Januari 2011, 08:22:03 »

Als mensen contact hebben opgenomen hoe en waar staat buiten kijf, en dan een datum afspreken, en als ze dan degelijk voor de deur staan, dan zijn deze mensen gebrand om te kopen , en zullen met een dier naar huis gaan.

Je ondervind enorm de enthousiasme.

En nu de vraag, hoe weet je dat ze er verstand van hebben?
Omdat ze op een forum een paar lijntjes gelezen hebben?
Bv van onze kweken van onze boa's iedereen ging nog contact opnemen enz, ik kan je zeggen geen enkel mens heeft nog contact opgenomen .
Mijn laatste 2 kweken heeft een winkelier allemaal opgekocht en de dieren zitten in het buitenland.
Gelogd

"Kostbaar is wijsheid die door ervaring wordt verkregen." (R.Ascham geleerde/schrijver)
"Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen."
(K. Gibran tekenaar/schrijver)
marion
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 2017


« Antwoord #94 Gepost op: 30 Januari 2011, 09:41:22 »

Citaat
Mijn laatste 2 kweken heeft een winkelier allemaal opgekocht en de dieren zitten in het buitenland.

Zo zit ik nu met mijn graeca nabeulensis nakweek man. Binnen het stamboek zijn er geen geinteresseerden, dus ben ik op zoek gegaan naar de mensen di al vaker in het verleden interesse in deze soort hebben gesteld.
Nu verkoop ik mijn nakweekje aan een van hen, maar ik heb wel contact opgenomen met de stamboekhouder met de vraag of het zin heeft om komend jaar nog proberen te kweken, omdat het toch moeilijk is om vrouwen te kweken. Die zouden wel binnen het stamboek naar anderen kunnen maar die zekerheid kan ik niet geven natuurlijk. Ik zou me dan ook de vraag stellen Elke of je nog met deze soort moet kweken, of misschien een jaar of 2 overslaan.
Gelogd
elke
Centrochelys sulcata
****
Offline

Berichten: 565

Wees de verandering die je in de wereld wilt zien.


« Antwoord #95 Gepost op: 30 Januari 2011, 10:32:15 »

we kweken al  ongeveer 3 jaar niet meer.
Trouwedns mijn boa's zitten van dit jaar bij ne maat , hij wou ze en wij wouden  plaats voor de retics
Gelogd

"Kostbaar is wijsheid die door ervaring wordt verkregen." (R.Ascham geleerde/schrijver)
"Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen."
(K. Gibran tekenaar/schrijver)
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #96 Gepost op: 30 Januari 2011, 12:05:55 »

Laat ons even bij feiten houden, feiten waar je stil van wordt....
Zie dit topic: http://schildpaddenforum.net/smf/index.php/topic,8954.0.html (klik op de link in het topic voor foto's)
Deze "schildpaddenhouder" had hier foto's geplaatst van huisvestingen om vingers en duimen van af te likken, werd je zo jaloers van.  knipoog
Niks liet vermoeden dat daar een jaar later meer dan tachtig dode schildpadden gingen gevonden worden.
Er zaten dieren van op zijn minst 8 forumleden , ook 2 sulcata's hier geboren waren daar gehuisvest, deze hebben het avontuur gelukkig overleeft en zijn nu elders gehuisvest, maar ga hierin dus ook niet vrijuit...
Niks liet vermoeden dat hij een jaar of twee later ruim 200 schildpadden ging hebben, die vervolgens door echtscheidingsperikelen aan hun lot werden overgelaten.
Om maar aan te tonen hoe moeilijk je iets kan inschatten soms...wie treft hier schuld ?
Zelfs nakweekdieren die oorspronkelijk bij mij vandaan kwamen en naar daar herplaatst werden zijn daar overleden.
« Laatste verandering: 30 Januari 2011, 12:43:21 door kurtlippens » Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
Sulcatatata
Centrochelys sulcata
****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 807



« Antwoord #97 Gepost op: 30 Januari 2011, 13:39:57 »

Ik ben blij om te lezen dat er meer mensen vraag-aanbodgericht kweken en niet kostte wat het kost alle eieren uitbroeden.

Niks liet vermoeden dat daar een jaar later meer dan tachtig dode schildpadden gingen gevonden worden.
Niks liet vermoeden dat hij een jaar of twee later ruim 200 schildpadden ging hebben, die vervolgens door echtscheidingsperikelen aan hun lot werden overgelaten.
Om maar aan te tonen hoe moeilijk je iets kan inschatten soms...wie treft hier schuld ?
Zelfs nakweekdieren die oorspronkelijk bij mij vandaan kwamen en naar daar herplaatst werden zijn daar overleden.
Dit soort excessen zal je altijd hebben. Ik weet dat dit soort gevallen vaak spelen bij mensen die ernstig in de problemen komen danwel ernstige problemen (psychi(atr)isch hebben. Ik heb in de jaren dat ik op de dierenambulance werkte regelmatig van dit soort dingen meegemaakt met verschillende diersoorten, ik zal jullie de verhalen besparen. Ook dit soort mensen kan je wel voor- maar niet in de kop kijken. Een vergissing (als je dat dan al zo kan noemen) is als verkoper dan ook snel gemaakt. Via welke weg je je dieren dan ook aanbiedt...
Gelogd
elke
Centrochelys sulcata
****
Offline

Berichten: 565

Wees de verandering die je in de wereld wilt zien.


« Antwoord #98 Gepost op: 31 Januari 2011, 17:03:22 »

Er waren 2 indotestudo elongata's van ons bij...
Gelogd

"Kostbaar is wijsheid die door ervaring wordt verkregen." (R.Ascham geleerde/schrijver)
"Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen."
(K. Gibran tekenaar/schrijver)
markooij
crewmember
*****
Offline

Berichten: 9845



« Antwoord #99 Gepost op: 31 Januari 2011, 17:13:28 »

Dit soort gevallen kan je niet van te voren zien aankomen waarschijnlijk de persoon in kwestie ook niet.
Het gevolg valt niet goed te praten.
Gelogd
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #100 Gepost op: 31 Januari 2011, 18:44:48 »

Maar dit voorval is wel allesomvattend wbt deze discussie, zowel de manier van overdracht als het inschattingsvermogen (sowieso onvoorspelbaar alweer) van de betrokken partijen.
De manier van overdracht geeft geen onderscheid gemaakt;
verkoopsite, forum, mondeling contact, instituut, organisatie....screening, kortom het hele schildpaddenwereldje kon dit niet voorzien, één van de redenen waarom ik bij mijn stelling blijf, het is erg moeilijk zoniet onmogelijk voorspelbaar of de dieren goed terecht komen indien de adoptant niet van je naaste omgeving deel uitmaakt... en waar je zo dus min of meer zicht op hebt.
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
markooij
crewmember
*****
Offline

Berichten: 9845



« Antwoord #101 Gepost op: 31 Januari 2011, 18:47:57 »

Maar dit voorval is wel allesomvattend wbt deze discussie, zowel de manier van overdracht als het inschattingsvermogen (sowieso onvoorspelbaar alweer) van de betrokken partijen.
De manier van overdracht geeft geen onderscheid gemaakt;
verkoopsite, forum, mondeling contact, instituut, organisatie....screening, kortom het hele schildpaddenwereldje kon dit niet voorzien, één van de redenen waarom ik bij mijn stelling blijf, het is erg moeilijk zoniet onmogelijk voorspelbaar of de dieren goed terecht komen indien de adoptant niet van je naaste omgeving deel uitmaakt... en waar je zo dus min of meer zicht op hebt.
Geloof me zelfs als naaste betreft kan het uitermate lastig zijn in te grijpen en spreek helaas uit ervaring.
Gelogd
jpbosters
Geochelone elegans
*
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 87


« Antwoord #102 Gepost op: 8 Augustus 2011, 18:22:38 »

Ik denk inderdaad dat je voorzichtig moet zijn met dit soort sites. Anderzijds is het tegenwoordig wel bijna de enige manier om aan een half/volwassen vrouw te komen .
Op forums en verenigingen doet niemand dieren weg dat is dan weer de keerzijde!!!!!
Gelogd
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #103 Gepost op: 8 Augustus 2011, 18:29:05 »

Ik denk inderdaad dat je voorzichtig moet zijn met dit soort sites. Anderzijds is het tegenwoordig wel bijna de enige manier om aan een half/volwassen vrouw te komen .
Op forums en verenigingen doet niemand dieren weg dat is dan weer de keerzijde!!!!!

Bwa, ik vind de hoeveelheid aangeboden dieren op de fora wel vrij veel... Gelukkig geen commerciële advertenties op de fora.
Gelogd

kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #104 Gepost op: 8 Augustus 2011, 18:40:41 »

Anderzijds is het tegenwoordig wel bijna de enige manier om aan een half/volwassen vrouw te komen .
Op forums en verenigingen doet niemand dieren weg dat is dan weer de keerzijde!!!!!
Kan je van twee kanten bekijken, als vragende partij kan je dit uiteraard als nadelig ervaren.
Anderzijds vind ik het wel goed dat het percentage mensen die halfwas of volwassen dieren (en dus waarschijnlijk geen nakweek met als doel te herplaatsen) wegdoet laag blijft.
Impulsieve kopers die hun dieren achteraf weer wegdoen zoals op MP zie ik liever zo min mogelijk hier, uiteraard uitzonderlijke/geaarde redenen buiten beschouwing gelaten.
Dit forum is ook een informatieve community, aanbod van dieren is niet het hoofddoel en zal het ook nooit worden, het forum wijst je vaak wel de weg naar aanbieders....via adverteren of onrechtstreeks ...
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 Omhoog Print
 
« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
20 April 2024, 06:45:37

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172831
Totaal aantal topics: 14134
Vandaag Online: 565
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 564
Totaal: 564
Artikelen

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Black22 / TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.209 seconden met 27 queries.