fred gaal
|
|
« Gepost op: 29 Januari 2007, 17:33:38 » |
Zoals vorige week gemeld is er bij mij weer een albino kolenbrander uit het ei gekropen. Het gaat erg goed met het beestje, en ontwikkeld zich sneller als ik dacht. Ook zijn ogen gebruikt hij normaal. Vandaag heb ik hem uit de broed stoof gehaald en in zijn bakje geplaatst. Zoals beloofd heb ik even snel een foto gemaakt.
|
|
|
|
ruman
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 29 Januari 2007, 17:43:05 » |
wow gefeliciteerd dat is apart hoezo weer heb je er al een dan!!! veel sucses met het beestje heeft het nu een normaal leven of is het wat ziekeleker dan een normaal schildpad. :yeahh
Groet Rudy
|
Groet Rudy
2.1.0 t.h boetgeri 1.2.0 t.horsfieldii
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 29 Januari 2007, 18:06:50 » |
wow gefeliciteerd dat is apart hoezo weer heb je er al een dan!!! veel sucses met het beestje heeft het nu een normaal leven of is het wat ziekeleker dan een normaal schildpad. Ja ik had er al één, maar aangezien ik zelf de natuur vormen mooier vind, en mijn wensen wat de hobby betreft zijn grensenloos zijn heb ik het verkocht.. Nu weet ik nog niet wat ik doe, ik heb nog wel wensen maar deze is wel heel mooi getekend. Ze kunnen een normaal leven hebben, zijn ook niet ziekelijker, alleen geen UV licht.
|
|
|
|
sulcataman
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 29 Januari 2007, 20:35:30 » |
prachtige carbo :wink: als ge zo rond kijkt in amerika verkopen ze die beestjes voor bakken geld ni normaal! is hier wrs ni de bedoeling
m.v.g tim
|
trotse eigenaar van : 1.0.0 geochelone sulcata
|
|
|
Monibro
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 29 Januari 2007, 20:50:35 » |
hij is zó móói !!!!
|
0.0.2 Geochelone Carbonaria
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 29 Januari 2007, 20:50:54 » |
mooi en ook leuk dat het uit het ei kom bij je
zo witte zo ik ook wel willen hebben maar duur dus blijf ik maar bij de mijne agnes
|
de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad 3.4.3
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 29 Januari 2007, 21:41:55 » |
Prachtig diertje :wink: De kans is dus groot dat er nog albino's geboren worden.
|
|
|
|
daf
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 29 Januari 2007, 22:43:50 » |
prachtig diertje
|
|
|
|
Johan
Centrochelys sulcata
Belgium
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 30 Januari 2007, 12:23:10 » |
persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de wildkleur dieren, blijft niettemin een prachtig beestje en ziet er gezond uit !
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 30 Januari 2007, 20:29:36 » |
De kans is dus groot dat er nog albino's geboren worden. Vandaag met een amerikaan gemailt, hij kweekt veel albino slangen, en heeft ook een albino redfood (kolenbrander). Hij zegt dat het zo is dat als beide ouders heterozygous zijn 25% van het legsel albino 50% is weer heterozygous en 25% is normaal. Of dit bij schildpadden klopt moet denk ik nog blijken.
|
|
|
|
kefke
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 30 Januari 2007, 21:17:05 » |
De kans is dus groot dat er nog albino's geboren worden. Vandaag met een amerikaan gemailt, hij kweekt veel albino slangen, en heeft ook een albino redfood (kolenbrander). Hij zegt dat het zo is dat als beide ouders heterozygous zijn 25% van het legsel albino 50% is weer heterozygous en 25% is normaal. Of dit bij schildpadden klopt moet denk ik nog blijken. Waarschijnlijk zal het wel kloppen. Als het Mendeliaans overgeërfd wordt, dan heb je 25% homozygoot normaal(AA), 25% homozygoot albino (aa) (dus albino) en 50% heterozygoot (Aa)
|
|
|
|
Johan
Centrochelys sulcata
Belgium
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 30 Januari 2007, 21:57:12 » |
yupz, ik had al ff mijn cursus biologie erbij gehaald en dat klopt idd ik kan uiteraard niet op tegen een student dierkunde, hopelijk mogen we in de toekomst nog veel van jou leren :wink:
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 30 Januari 2007, 22:00:41 » |
yupz, ik had al ff mijn cursus biologie erbij gehaald en dat klopt idd ik kan uiteraard niet op tegen een student dierkunde, hopelijk mogen we in de toekomst nog veel van jou leren :wink: Daar twijfel ik niet aan, dat we nog van veel hem zullen leren :wink: Ook Arnaud is trouwens docent biologie, dus je weet waar naartoe :lol:
|
|
|
|
Johan
Centrochelys sulcata
Belgium
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 30 Januari 2007, 22:13:26 » |
zeker weten
op turtle.be ben ik hem beginnen volgen met zijn topic over de bouw van een serre in de tuin. Als ik nu zie hoe veel hij al weet, onvoorstelbaar
|
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 3 Februari 2007, 20:39:05 » |
Fantastisch diertje; :smilie_klein2 Idd mooi van tekening Mooie wetenschap toch genetica/erfelijkheids leer Ik ga mee in het verhaal van de amerikaan. Ik zal eens kijken of ik het eens kan laten zien mbv kruisingsschema's. Heb ik ffe tijd voor nodig.
|
|
|
|
|