Het zit er weer aan te komen: mijn verjaardag.
Aan de ene kant onvermijdelijk (de 30 al gepasseerd hè....), aan de andere kant erg leuk vanwege de attenties van vrienden en bekenden.
Dit jaar wordt een leuke.
Gezien het feit dat onze 2 nakweek ( augustus ) 2008 dit jaar voor het eerst in winterslaap zullen gaan, zijn mijn vrouw en ik ons gaan realiseren dat we dus jaarlijks een periode geen actieve schildpadden in ons midden zullen hebben.... En da's jammer.
Na ons op vele sites te hebben ingelezen hebben we besloten er een 2e soort bij te nemen. En danwel iets compleet anders dan Testudo's; een Sternotherus odoratus of Kinosternon baurii.
Er staat inmiddels al een 60x30x30 bak klaar... Zandbodem met her en der wat kiezels, een stronk onder een basking spot, veel waterplanten. Subtiel pompje.
Onze dochter van 6 is al driftig op zoek gegaan naar pissebedden, waar we inmiddels een kweekbakje voor hebben gemaakt... Wormen kunnen bij de hengelsportzaak worden gehaald, guppen bij vrienden die regelmatig complete scholen jonkies in hun aquarium hebben, kattenbrokjes, muggenlarven / watervlooien.
Denk dat het wel goed gaat komen
Nu is het aan mijn vrouw (je mag een verjaardagskado toch niet afdwingen?
) welke soort het gaat worden, aangezien zij degene wordt die ze gaat halen.