Marvin M
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 15 September 2009, 13:35:22 » |
Vorig jaar geweest buiten de schildpadden merkte ik nog iets verontrustend op. Er lagen glas scherven van een kapotte lamp bij een 3 tal varanen.
|
|
|
|
NicWill
Algemene moderator
Belgium
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 15 September 2009, 13:44:01 » |
Ook nu...een lampfitting die duidelijk een mep gekregen had= schots en scheef met een kapotte lamp erin.Zal maar ophouden met opsommen,anders een heel blad vol ,mèt daarbij de vraag "hoe lang gaan ze daar blijven rotzooien voor er ingegrepen zal worden"
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 15 September 2009, 14:28:36 » |
Is het niet mogelijk om dit aan te geven bij 1 of andere instantie?
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 15 September 2009, 15:18:41 » |
Is het niet mogelijk om dit aan te geven bij 1 of andere instantie?
AID...?
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 15 September 2009, 15:54:11 » |
Dat de oliemeulen niet meer investeert snap ik op zich wel, want ze moeten ruimte maken voor de school die naast hun pand zit en wil uitbreiden. Ze zijn al erg lang met de gemeente aan het onderhandelen over een nieuwe plek en onderkomen. Dit pand is volgens mij een monumentaal pand, met houten vloeren, dus het zal zeker trillen als je boven loopt. Ik vind het niet de mooiste opvang/dierentuin die ik ooit gezien heb, maar zo slecht als hij hier geschetst wordt is mij nooit opgevallen.
|
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 15 September 2009, 17:28:23 » |
Als er een stuk gras lig van 30 op 10 meter naast het verblijf van de sulcata's waar niks mee gebeurt vraag ik mij af waarom ziten de sulcata's dan op een stuk van 20 op 10 vol houtsnippers bij twee dwergpaarden die niet elkaars beste vriend zijn op het eerste zicht .
|
Op sommige vragen kunnen we beter geen antwoord hebben, soms is ervaring veel beter.
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 15 September 2009, 17:55:02 » |
Als je het niet zelf gezien hebt kan je er moeilijk over meepraten, frustrerend.... Hoe ziet het binnenverblijf er eigenlijk uit van de sulcata's ? Een groep van 7 dieren is niet min....
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 15 September 2009, 20:04:52 » |
Punt waar ik bijzonder kritisch tegenover sta : in hoeverre is het verantwoord een beurs te houden op een dierentuinterrein ? Opvang en verkoop op hetzelfde terrein.... Ik wil niet alles de grond inboren omdat ikzelf er nooit geweest ben, maar de verzorging van de sporenschildpadden kan toch niet....kilte en vocht zorgt voor chronische aandoeningen aan de luchtwegen
|
|
|
|
NicWill
Algemene moderator
Belgium
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 15 September 2009, 20:32:25 » |
Dat de oliemeulen niet meer investeert snap ik op zich wel, Dit pand is volgens mij een monumentaal pand, met houten vloeren, dus het zal zeker trillen als je boven loopt.
Laat het een monumentaal pand wezen,maar als zogenaamde dierentuin duidelijk ongepast ,deze uit zn voegen gebarsten "hobbyclub". Er bestaat in Nederland voor publiek toegankelijke gebouwen toch een vorm van controle voor veiligheid ? Hoe die dan toelaten dat er giftslangen gehouden worden(en niet de minste Naja haje en Crotalus )in virinekasten met schuifruiten aan publiekskant ?? Als één van die beesten eruit geraakt door glasbreuk kunnen ze het hele monument afbreken eer ze 'm terugvinden = de polyester achterwanden van de varanenverblijven zijn gewoon tégen de dakspanten gevezen dus overal achter en tussen schuilplekken .....
|
|
|
|
NicWill
Algemene moderator
Belgium
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 15 September 2009, 20:43:27 » |
Ik wil niet alles de grond inboren omdat ikzelf er nooit geweest ben, maar de verzorging van de sporenschildpadden kan toch niet....kilte en vocht zorgt voor chronische aandoeningen aan de luchtwegen Het binnenverblijf voor de sulcata's hebben we niet kunnen zien, en het is zéker niet de bedoeling àlles de grond in te boren maar op het moment dat iedereen de mond vol heeft van dierenwelzijn zijn het dingen die gewoon NIET kunnen !
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 15 September 2009, 20:59:54 » |
Tja dan vind ik ook dat je iets met de info die je hebt moet doen. Want zo komen de info & klachten niet bij hun terecht.
|
|
|
|
NicWill
Algemene moderator
Belgium
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 15 September 2009, 21:02:48 » |
Tja dan vind ik ook dat je iets met de info die je hebt moet doen. Want zo komen de info & klachten niet bij hun terecht.
Heb ik ook per Email gedaan .
|
|
|
|
harald
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 15 September 2009, 21:28:55 » |
bij dierenwelzijns problemen zal de AID je doorsturen naar de LID van de dierenbescherming. niet dat zij overal verstand van hebben maar de AID zal in deze gevallen niet snel wat doen. de instelling heeft de nodige vergunningen en doet dus openlijk niets strafbaars.
dierenmishandeling is een erg vaag gebied en zal dus lastig zijn om aan te tonen.
|
|
|
|
NicWill
Algemene moderator
Belgium
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 15 September 2009, 21:51:39 » |
Dierenmishandeling is een zéér zwaar woord,maar het blijft dieren correcte verzorging ontzeggen èn,tussen de lijnen lees ik dan, zodra je de nodige vergunningen hebt,doe maar aan ?
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 15 September 2009, 22:21:03 » |
@NicWill, ik ben erg benieuwd wat hun reactie is. Ik heb in het verleden ook weleens een poging gedaan om ze ergens op aan te spreken, maar daar werd niet serieus op in gegaan. In dit geval zag ik een slang onder de bloedmijt zitten in de hal. Ik heb dit gemeld maar ze wisten er van. Ik zou dan persoonlijk dat dier uit de tentoosntelling halen en op kranten zetten een behandelen.
Ik weet niet of je toestemming krijgt om hun reactie met ons te delen. Ik zou graag weten wat hun visie hierop is.
|
|
|
|
|