Bij het houden op een hogere temperatuur en om de dag voeren blijft een schildpad honger houden wat weer stress geeft dus ook niet goed is voor het welzijn.
Spijkers met koppen
Ik sluit me ook aan bij de methode/manier van Annieka, hier worden de dieren ook zo gehouden.
Seizoenen....iets wat vaak vergeten word.
Clemmys guttata houd ook een winterrust, volgens mij toch noodzakelijk voor hun welzijn op termijn....
Met enige voorzichtigheid kan ik zeggen dat geen enkele bron vindbaar is die dergelijk hoge temperaturen vermeld, ook niet voor hatchlings.... De vermelding in "Turtles of the World" dat ERNST copulatie's heeft waargenomen bij temperaturen van 8 a 9 °C geeft te denken.
Ikzelf zou zelfs overwegen deze dieren buiten te houden tijdens de zomer moest ik ze in bezit hebben...maar zie dit niet als advies want ik heb er geen ervaring mee, het houden in gevangenschap kan afwijkend zijn, het verspreidinggebied is vrij uitgestrekt maar zeker niet zo warm....kamertemperatuur volstaat denk ik...
verwarmingselementZover ik gezien heb gebruikt Ruben ook geen waterverwarming, maar die kan ook ingebouwd zijn in het filter, dus ik laat het aan hem over