Jaa ik kan ze een buitenverblijf bieden! hebben een tuin van meerdere hectare
Ik heb al gelezen dat er veel discussie is over het wel of niet in winterslaap laten gaan van jonge dieren etc. ( de eerste 2 jaar )
nu ik de natuur zoveel mogelijk wil benaderen wil ik de beestjes mits ze goed op gewicht zijn vanaf winter 2010 in winterslaap laten gaan voor zon 4-8 weken. Ik ga dit denk ik doen via de koelkast methode omdat er dan goede controle mogelijk is.
Maar hoe verplaats je de schildpadden van de bak waarin ze zich ingraven naar de koelkast? ik bedoel een bak van 1x50x50 past bij mij niet horizontaal in de koelkast
dus ze zullen dan nadat ze in winterslaap zijn gegaan moeten worden verplaatst naar een andere bak. worden ze hier niet wakker van?
vraag twee:
Hoe moet ik ze in winterslaap laten gaan? als ze zomer 2010 in hun buitenverblijf zitten en het begint aan het eind van het jaar kouder te worden wil ik ze verplaatsen naar bovenstaande bak zodat ze daar in winterslaap kunnen gaan en vervolgens de koelkast in.
dus de vraag is eigenlijk: Hoe gaat bij jullie het proces van de zomer naar de winterslaap?
Om nog even te reageren op de reactie van markooij,
Ik richt me juist op de griekse schildpad omdat deze als ze wat groter worden geen binnenverblijf nodig hebben waardoor er binnen veel ruimte word bespaard ( ik heb niet de ruimte voor een bak van 2 bij 1 meter ). Buiten heb ik ruimte zat om een leuk hokje te bouwen!