Aaaaah,nu snap ik de titel
Maar nu ben ik ontzettend nieuwsgierig geworden natuurlijk en een heleboel vragen.
Zijn de examplaren terug gevonden in de natuur of teruggekweekt?
Zitten ze in het gewone Amerika of in Zuid-Amerika?
Heb je ze geadopteerd?
Vertel eens wat over dit soort?
Om een lang verhaal heel kort te maken...
Een paar jaar geleden leek het me beter om direkt dieren bij een exporteur te kopen dan bij een handelaar in Europa ( ik had geen zin om een handelaar in Europa te spekken), waar de dieren zelf, als ook de prijs meerdere keren over de kop gaan.
Meer dan 2 jaar later, veel te veel geld en een heleboel frustraties later zijn er dan eindelijk dieren naar me opgestuurt. Niet de dieren die ik oorspronkelijk besteld had, maar deze soort had de exporteur toevallig net zitten en besloot ik dus deze soort te laten afsturen. Achteraf veel spijt gehad van deze handeling, maar dat is natuurlijk makkelijk achteraf, en gedane zaken nemen geen keer... Om kosten te drukken heb ik ze mee laten sturen met een andere partij die naar de VS ging en de importeur daar heeft ze naar mijn vriend in Amerika verstuurd de dag na aankomst.
De dieren blijven in Amerika tot ze 2 keer voor nakweek hebben gezorgd, dan kunnen ze alsnog doorgestuurd worden naar mij.
Over deze soort is niks bekend, niet uit de natuur, noch in gevangenschap (logisch, dit is de allereerste keer...)
Mijn vriend in Amerika mailde me net dat de dieren aan het eten zijn, en dat is enorm goed nieuws.