kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Gepost op: 24 Januari 2007, 21:03:04 » |
Door wat laat je u leiden bij de keuze van een nieuwe aankoop/adoptie ? Verklaar eventueel nader dmv reactie :yellow_icon24
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 24 Januari 2007, 21:11:22 » |
Mijn keuze werd bepaald door het feit dat landschildpadden 20 jaar geleden bijna niet aangeboden werden en die die aangeboden werden waren schrikbarend duur. In die tijd kon je je op een wachtlijst laten plaatsen bij Blijdorp, en na 5 jaar wachten was het eindelijk zover, en door het aantrekkelijke gedrag en uiterlijk is het uit gegroeid tot een mooie kweek groep carbonaria's. Sinds een paar weken heb ik nu 3 nakweek elegans en die heb ik om hun uiterlijk enz enz.
|
|
|
|
Monibro
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 25 Januari 2007, 09:51:31 » |
Mijn reden is omdat ik mijn hele leven al gek ben van reptielen en insecten (alles wat eng is in andermans ogen) van mijn ouders mocht het niet, klaar en geen discussie. Nu heb ik zelf kinderen (12 + 14 jaar) en mijn dochter heeft jaren lang om een schildpad gezeurd. maar omdat ik ons eigenlijk te oud vond voor een schildpad heb ik het een hele poos tegen gehouden, ze heeft beloofd om er voor te zorgen als het beestje ons gaat overleven. Dus we hebben sinds een paar maanden een kolenbrander van Fred.
We hebben een vijver en elke keer worden de vissen geroofd, nu zou ik daar graag een buitenverblijf van willen maken. Als dat gerealiseert kan worden willen we nog een schildpad erbij.
|
0.0.2 Geochelone Carbonaria
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 25 Januari 2007, 13:39:27 » |
Mijn reden is omdat ik mijn hele leven al gek ben van reptielen en insecten (alles wat eng is in andermans ogen) van mijn ouders mocht het niet, klaar en geen discussie. Nu heb ik zelf kinderen (12 + 14 jaar) en mijn dochter heeft jaren lang om een schildpad gezeurd. maar omdat ik ons eigenlijk te oud vond voor een schildpad heb ik het een hele poos tegen gehouden, ze heeft beloofd om er voor te zorgen als het beestje ons gaat overleven. Dus we hebben sinds een paar maanden een kolenbrander van Fred.
We hebben een vijver en elke keer worden de vissen geroofd, nu zou ik daar graag een buitenverblijf van willen maken. Als dat gerealiseert kan worden willen we nog een schildpad erbij. als je er nog een bij wil voor de vijver heb ik er nog hier een voor je leggen agnes
|
de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad 3.4.3
|
|
|
Monibro
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 25 Januari 2007, 15:01:22 » |
We hebben een vijver en elke keer worden de vissen geroofd, nu zou ik daar graag een buitenverblijf van willen maken. Als dat gerealiseert kan worden willen we nog een schildpad erbij. als je er nog een bij wil voor de vijver heb ik er nog hier een voor je leggen agnes He Agnes, wat bedoel je ? een vis of een schildpad ?? Het is de bedoeling dat ik de vijver droog gaat leggen. Zal ff een ander topic openen.
|
0.0.2 Geochelone Carbonaria
|
|
|
gastonschijven
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 8 Februari 2007, 09:49:20 » |
Mijn Doosschildpadden (Terrapena Carolina Truinguis) heb ik gekregen via een erfenis.
|
10 Waterschildpadden + 3 doosschildpadden.
|
|
|
sulcataman
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 8 Februari 2007, 16:58:50 » |
ik vind gewoon dat een sulcata zo'n chrames heeft !! kon er niet aan weerstaan, zijn gedrag doed mij steeds meer denken aan een hond(je) :wink:
m.v.g tim
|
trotse eigenaar van : 1.0.0 geochelone sulcata
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 8 Februari 2007, 20:22:03 » |
ik vind gewoon dat een sulcata zo'n chrames heeft !! kon er niet aan weerstaan, zijn gedrag doed mij steeds meer denken aan een hond(je) :wink:
m.v.g tim Hondjes is veel gezegd, ze lijken in elk geval zeer aanhankelijk, veel meer dan andere soorten. Wellicht de grootste bedelaars? :lol:
|
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 8 Februari 2007, 20:33:22 » |
Ik heb niet zozeer gekozen voor een soort. Ik heb al jaren verschillende reptielen maar ook geleedpotigen en 1 kleine zoogdierensoort gehouden. Landschildpadden hebben mij altijd al geintrigeerd. En wat fred al aangaf je kwam er niet zomaar aan. Ik ben ooit begonnen met een denticulata (adoptie) en inmiddels heb ik alleen nog grieken en de sterschildpadden. Ik heb duidelijk gekozen voor de landschildpadden. De overige reptielen en andere dieren heb ik niet meer; deze zijn ondergebracht bij andere reptielenliefhebbers. Heb ik een specifieke voorkeur; ja schilpadden met een sterpatroon of bijzondere schildtekening. Dus ik ga ook wel af op het uiterlijk. Ik moet echter toegeven dat karakter ook een rol speelt; de denticulata die ik ooit had was erg aanhankelijk. En ik geloof dat kolenbranders, sulcata's maar ook radiata's (wellicht ook de reuzenschildpadden)echte karaktersoorten zijn itt de ander soorten.
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 28 April 2007, 18:14:16 » |
Reden Pardalissen.....prachtige getekende dieren, biotoop en verzorging facineren mij. Grieken, doordat ze (in aangepast) buitenverblijf kunnen heb je iets moois in de tuin, als je ziet hoe ze lopen. Alleen dat al vind ik facinerend, tevens de zorg.
Ik hoop dat als alles volwassen en geslachtsrijp is (momenteel een griek koppel) nakweek te hebben. Ben momenteel aan het informeren over terugplaatsing van nakweekdieren in de natuur daar waar de populatie ernstig is aangetast. Tevens voor de verkoop, om wildvang te voorkomen, maar er is vele nakweek....
Jarno.
|
|
|
|
KARIN
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 27 November 2007, 11:16:16 » |
Mijn vier Graecas heb ik gekregen ! Maar mijn grote liefde gaat uit naar de Pardalis, het hoge carapax en de mooie tekeningen bij de jongere exemplaren, het robuuste en het karakter, de twee die ik heb gehad waren vrij brutaal ! De Sulcata vind ik persoonlijk ook heel interessant. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet blij ben met mijn moortjes hoor ! Ook zij fascineren mij nog elke dag.
|
Groetjes, Karin.
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 27 November 2007, 12:03:37 » |
Alle schildpadden zijn leuk en ik ben mijn hele leven al verliefd op ze.Er zijn ook echt verschrikkelijke mooie soorten bij.Mijn liefde ging vooral uit naar de sulcata maar omdat ik chronisch ziek ben heeft de buurEn zo klein als ze nog zijn ,ze hebben echt hun eigen karakter jongen dat afgeraden omdat ze zo groot worden.Als ze volwassen zijn neem je ze niet zo even mee naar de dierenarts omdat ik slecht kan tillen.Hij heeft me Grieken aangeraden en via hem ben ik dan ook aan mijn 3 schatjes gekomen.
Barbara
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 27 November 2007, 12:40:26 » |
ik heb nu 4 grieken en die heb ik genomen omdat ik het een erg mooie soort vindt en ze niet zo heel moeilijk om te houden zijn en we kunnen zomers buiten genieten van ze zodra ik een buitenhok gemaakt heb
ik heb op dit moment ook nog 1 elegans maar daar komen er begin volgend jaar nog 2 bij, deze heb ik genomen omdat ik ze erg mooi vind en ze ook niet zo groot worden als alle andere tropische soorten
tevens wil ik volgend jaar gaan beginnen met carbonaria's te houden, ik wou er al eerder mee beginnen maar helaas ging mn auto stuk en moest ik een nieuwe auto kopen, anders was ik nu al bezig met het terra te maken
dit plan is dus iets opgeschoven naar het voorjaar/zomer van volgend jaar, ik moet eerst het terra bouwen van betonplex en dan nog aan nakweek komen
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 27 November 2007, 12:50:18 » |
Begonnen met eenviasta griek. Vond dit zon leuk diertje later twee erbij gekocht/overgenomen. mijn broertje heeft er ook drie. In reptielen zaak een sieraard gezien. Vond dit een erg mooi dier. deze genomen mijn broertje ook. Later van mijn broertje overgenomen. Nog een mannetje erbij gehaald via stamboek. Had al eerder een pardalis gezien ik dit een prachtig dier wordt wat ook prachtig groot kan worden en net zo intelligent kan zijn als een kat. Deze is helaas overleden. Een jaar later een koppel gekocht omdat ik perse dit soort terug wilde hebben in mijn huis. Toen op beurs in Houten een spleetschildpad gezien en zinsdien verliefd erop geworden. Dit omdat het dier vind ik het meest afwijkt in alles wat betreft landschildpad. Qua vorm, gedrag. Uiteindelijk een week geleden een nakweek kunnen kopen. Nu de rem erop aangezien ik met mijn enthousiatme straks nog meer schildpaddensoorten heb en het te onoverzichtelijk wordt. Hooguit nog een spleetschildpad van ander geslacht om in verre toekomst hopelijk naar nakweek te werken maar das nog een lange weg
|
|
« Laatste verandering: 27 November 2007, 12:58:09 door markooij »
|
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 27 November 2007, 13:01:58 » |
ik heb nu 4 grieken en die heb ik genomen omdat ik het een erg mooie soort vindt en ze niet zo heel moeilijk om te houden zijn en we kunnen zomers buiten genieten van ze zodra ik een buitenhok gemaakt heb
ik heb op dit moment ook nog 1 elegans maar daar komen er begin volgend jaar nog 2 bij, deze heb ik genomen omdat ik ze erg mooi vind en ze ook niet zo groot worden als alle andere tropische soorten
tevens wil ik volgend jaar gaan beginnen met carbonaria's te houden, ik wou er al eerder mee beginnen maar helaas ging mn auto stuk en moest ik een nieuwe auto kopen, anders was ik nu al bezig met het terra te maken
dit plan is dus iets opgeschoven naar het voorjaar/zomer van volgend jaar, ik moet eerst het terra bouwen van betonplex en dan nog aan nakweek komen
aan nakweek komen lijkt me niet moeilijk.
|
|
|
|
|