Agnes
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 24 Januari 2007, 21:40:01 » |
o zo ik heb de eieren wel wochtig liggen controleer het vermuliet een keer per maandt en maak het dan weer nat ik heb ook een andere broeitstoof waar ik veel plezier mee heb en daar kan het water wel rustig verdampen agnes Bij mij liggen de eieren wel degelijk vochtig (zelfs wat vochtiger dan bij de eieren van mijn grieken). Alleen vergeleken met slangeneieren liggen ze relatief droog. Het vermiculiet mag niet te vochtig zijn (dan barsten de eieren). Maar jou methode werkt ook , het levert per slot van rekening nakweek op :wink: ja het zal denk ik ook wel liggen vaarvan de schildpadden komen als je bedenkt dat vaar die van mij vandaan komen het regen als een gek dan moet het toch erg wochtig zijn ook in de grondt agnes
|
de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad 3.4.3
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 24 Januari 2007, 21:46:02 » |
ja het zal denk ik ook wel liggen vaarvan de schildpadden komen
als je bedenkt dat vaar die van mij vandaan komen het regen als een gek dan moet het toch erg wochtig zijn ook in de grondt agnes
Is bij Indotestudo elongata ook zo,indien je niet vochtig genoeg broed komen de eieren gewoon niet uit. :gemengd2_11 Vochtigheid is voor elke soort verschillend bij mij.
|
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 24 Januari 2007, 21:50:22 » |
[Bij incuberen van reptielen eieren hanteert men de volgende stelregel : eieren met een zachte leerlachtige schaal relatief vochtig eieren met een harde kalkschaal relatief droog. Natuurlijk verschilt de vochtigheidsgraad per soort. En zo blijven we het eens met elkaar :wink:
|
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 27 Januari 2007, 13:35:27 » |
zojuist een kalkplekje waargenomen bij een van de eieren. Het begin van de calcificatie. Een aanwijzing dat dat ei mogelijk bevrucht is. Dit legsel heeft de potentie nakweek voort te brengen. Maar 100 dagen is lang en er kan nog van alles gebeuren. Een ei is nog geen schildpad.
|
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 27 Januari 2007, 20:50:54 » |
zojuist een kalkplekje waargenomen bij een van de eieren. Het begin van de calcificatie. Een aanwijzing dat dat ei mogelijk bevrucht is. Dit legsel heeft de potentie nakweek voort te brengen. Maar 100 dagen is lang en er kan nog van alles gebeuren. Een ei is nog geen schildpad. das mooi maar 100 dagen ik moet rondt de 140 a150 dagen wachten agnes
|
de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad 3.4.3
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 27 Januari 2007, 20:54:08 » |
zojuist een kalkplekje waargenomen bij een van de eieren. Het begin van de calcificatie. Een aanwijzing dat dat ei mogelijk bevrucht is. Dit legsel heeft de potentie nakweek voort te brengen. Maar 100 dagen is lang en er kan nog van alles gebeuren. Een ei is nog geen schildpad. Goed nieuws dus. :wink: Gaat het uitbroeden van elegansjes moeizamer dan de meeste andere soorten?
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 27 Januari 2007, 21:13:11 » |
zojuist een kalkplekje waargenomen bij een van de eieren. Het begin van de calcificatie. Een aanwijzing dat dat ei mogelijk bevrucht is. Dit legsel heeft de potentie nakweek voort te brengen. Maar 100 dagen is lang en er kan nog van alles gebeuren. Een ei is nog geen schildpad. das mooi maar 100 dagen ik moet rondt de 140 a150 dagen wachten agnes Ongeveer he Agnes, heb hier eitjes die al na 89 dagen uitkwamen, en andere die het 119 dagen vol hielden.
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 27 Januari 2007, 21:14:05 » |
zojuist een kalkplekje waargenomen bij een van de eieren. Het begin van de calcificatie. Een aanwijzing dat dat ei mogelijk bevrucht is. Dit legsel heeft de potentie nakweek voort te brengen. Maar 100 dagen is lang en er kan nog van alles gebeuren. Een ei is nog geen schildpad. Goed nieuws dus. :wink: Gaat het uitbroeden van elegansjes moeizamer dan de meeste andere soorten? Ik zou niet weten waarom. Een Pyxisei uitbroeden, daar komt pas wat bij kijken.
|
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 27 Januari 2007, 22:18:56 » |
zojuist een kalkplekje waargenomen bij een van de eieren. Het begin van de calcificatie. Een aanwijzing dat dat ei mogelijk bevrucht is. Dit legsel heeft de potentie nakweek voort te brengen. Maar 100 dagen is lang en er kan nog van alles gebeuren. Een ei is nog geen schildpad. Goed nieuws dus. :wink: Gaat het uitbroeden van elegansjes moeizamer dan de meeste andere soorten? Daarin volg ik Ands; Howel ik de indruk heb dat Testudo hermanni gemakkelijker is, maar daar heb ik weer wat meer ervaring in. Links en rechts worden best nogal eens wat legsels van elegans verknoeit omdat men denkt dat de eieren nat moeten worden uitgebroed of te droog etc.
|
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 27 Januari 2007, 22:28:00 » |
zojuist een kalkplekje waargenomen bij een van de eieren. Het begin van de calcificatie. Een aanwijzing dat dat ei mogelijk bevrucht is. Dit legsel heeft de potentie nakweek voort te brengen. Maar 100 dagen is lang en er kan nog van alles gebeuren. Een ei is nog geen schildpad. das mooi maar 100 dagen ik moet rondt de 140 a150 dagen wachten agnes Ongeveer he Agnes, heb hier eitjes die al na 89 dagen uitkwamen, en andere die het 119 dagen vol hielden. maar zij worden droger uitgebroeit hebben zij ook een omslag temp of is die nog niet bekent agnes
|
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 3 Februari 2007, 20:33:04 » |
Twee eieren mogelijk bevrucht hieronder afbeeldingen van eieren die aan het calcificeren zijn;
|
|
« Laatste verandering: 11 September 2007, 19:38:56 door Arnaud »
|
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 4 Februari 2007, 00:09:22 » |
Ziet er in elk geval veelbelovend uit :wink:
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 5 Februari 2007, 09:22:22 » |
Howel ik de indruk heb dat Testudo hermanni gemakkelijker is, Kan ik niet van meespreken. Volgend jaar misschien (heb nu 4 eitjes van Testudo hermanni in broedstoof). Allereerste nakweekje was trouwens een pyxisje. En ik had zoiets van, als dat lukt zal de rest ook wel lukken. Maar is niet enkel de manier van uitbroeden, je moet ook het geluk hebben op bevruchte eitjes te hebben. @Arnaud, welke verhouding vemiculiet/water gebruik je bij grieken, welke temperatuur? Nachtelijke daling of niet?
|
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 7 Februari 2007, 20:16:08 » |
@Arnaud, welke verhouding vemiculiet/water gebruik je bij grieken, welke temperatuur? Nachtelijke daling of niet?
Verhouding vermiculiet/water weet ik niet exact het is een lager watergehalte dan met de sterren (1 op 1 ongeveer). Ik pas geen nachtelijke dalingen van temp. toe. De maximum temp. kan boven de 32 graden liggen (kan schildvervorming opleveren) de minimum temperatuur is 31 graden celsius. Is het niet wat vroeg om al eieren te hebben van je grieken ??
|
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 17 Februari 2007, 17:18:33 » |
Tot op heden vertonen twee eieren nog geen tekenen van bevruchting. In een artikel van Georg Storms (marginata) staat dat eieren die nog geen bevruchtingsverschijnselen hebben dat je deze een aantal dagen bij 20 graden moet plaatsen. Er is een kleine kans dat dit de ontwikkeling op gang helpt zodra ze weer bij 31,5 graden worden gezet.
Ben ik maar gaan doen; wie weet levert het wat op en zo niet dan zijn ze wellicht onbevrucht.
|
|
|
|
|