sorry,ik wist niet f het wel de moeite is om daarvoor een nieuwe topic te starten en
ik heb 2 zo'n bakken ingegraven, ze hebben dus ook nog een groot deel dat ze op het land kunnen.
ik weet gewoon niet hoe ik iets kan maken zodat ze makkelijk uit deze bakken kunnen geraken.
Je hebt een mooie naam, mijn zoon heet ook zo!
Maakt niet uit hoor dat je het zo doet, het is een oud topic
, als je het topic maar niet 'overneemt'.
Ik vind het antwoord van Nielo eigenlijk ook niet zo vriendelijk overkomen. Temeer omdat hij min of meer conclusies trekt over grootte van de bakken zonder te vragen hoe en wat; cementbakken zijn er in diverse maten (tot wel 200 liter volgens mij) en of iets groot of klein is, hangt ook af van de grootte van de dieren die er in komen...
Waarschijnlijk had je er meer aan gehad als hij gewoon antwoord had gegeven op jouw vraag...
Ik zou gewoon een krom stuk schors zoeken die je over de rand van de bakken legt of een stukje kunstgras of groen tapijt over de randen van de bakken vijver hangen. Als de dieren wat groter zijn, kan je de bakken ook tot de rand vullen en zorgen dat de aarde om de bakken heen even hoog ligt en aansluit op de randen. Dan kunnen de dieren zo uit het water op het land stappen.
Als je trouwens van cementbakken gebruik maakt, zou ik ook iets in de bakken laten drijven. Dan kunnen de dieren altijd even uitrrusten, mochten ze onverhoopt niet aan land kunnen.