SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
                                         
  172831 aantal berichten in 14134 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 Omlaag Print
Auteur Topic: Hoezo palmboompje?  (gelezen 29503 keer)
Moi
Gast
« Antwoord #30 Gepost op: 13 Augustus 2009, 08:12:10 »

Test middelen gecontroleerd met als beloning iets wat ze graag willen; twee vliegen in één klap. Gecontroleerd gebruik en mensproeven ineen. Daarnaast zullen tests met cosmetische middelen vaak nog eens 'oppimpend' werken ook.  lachen
Geintje natuurlijk...  knipoog
J amaar die proberen medicatie die al getest zijn op mensen die mensen testen alleen hoeveel een roes op leverd of welke combi de beste roes opleverd.

Test middelen gecontroleerd met als beloning iets wat ze graag willen; twee vliegen in één klap. Ik bedoelde hiermee; test nieuwe middelen in ruil voor 'roesmiddelen'.

Gelogd
markooij
crewmember
*****
Offline

Berichten: 9845



« Antwoord #31 Gepost op: 13 Augustus 2009, 11:20:46 »

Test middelen gecontroleerd met als beloning iets wat ze graag willen; twee vliegen in één klap. Gecontroleerd gebruik en mensproeven ineen. Daarnaast zullen tests met cosmetische middelen vaak nog eens 'oppimpend' werken ook.  lachen
Geintje natuurlijk...  knipoog
J amaar die proberen medicatie die al getest zijn op mensen die mensen testen alleen hoeveel een roes op leverd of welke combi de beste roes opleverd.

Test middelen gecontroleerd met als beloning iets wat ze graag willen; twee vliegen in één klap. Ik bedoelde hiermee; test nieuwe middelen in ruil voor 'roesmiddelen'.


En hou de verslaving in de hand. Net zoals methadon zeker(net iets anders) en er lekker naast gebruiken.
Gelogd
Moi
Gast
« Antwoord #32 Gepost op: 13 Augustus 2009, 13:22:27 »

En hou de verslaving in de hand. Net zoals methadon zeker(net iets anders) en er lekker naast gebruiken.

Verslaafd blijven ze toch wel en methadon heeft ook meer voordelen dan het zorgen dat mensen stoppen met heroïnegebruik. Trust me, dat kan ik met 9 jaar verslavingszorgachtergrond (in vrijwillige en gedwongen kader) wel concluderen.

Maar ik wilde die discussie eigenlijk niet voeren hier, dit is een schildpaddenforum. Het was een grapje. Vandaar dat ik 'Geintje natuurlijk...' schreef!  knipoog
Gelogd
markooij
crewmember
*****
Offline

Berichten: 9845



« Antwoord #33 Gepost op: 13 Augustus 2009, 13:23:58 »

En hou de verslaving in de hand. Net zoals methadon zeker(net iets anders) en er lekker naast gebruiken.

Verslaafd blijven ze toch wel en methadon heeft ook meer voordelen dan het zorgen dat mensen stoppen met heroïnegebruik. Trust me, dat kan ik met 9 jaar verslavingszorgachtergrond (in vrijwillige en gedwongen kader) wel concluderen.

Maar ik wilde die discussie eigenlijk niet voeren hier, dit is een schildpaddenforum. Het was een grapje. Vandaar dat ik 'Geintje natuurlijk...' schreef!  knipoog

Heb er ook ervaring mee met die mensen maar goed discussie met vele meningen en vele kijken erop.
Gaan weer terug naar onderwerp  vrede  knipoog
Gelogd
theo
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1162

lid adviesraad st. Herpetofauna


« Antwoord #34 Gepost op: 13 Augustus 2009, 14:33:14 »

Cosmetica wordt getest op dieren.Dit vind ik niet nodig. Ogenschaduw,lipsticks noem maar op.

Is al verboden in de EU.

Overigens heb ik gisteren nog een muis gedood die het eten vand e schildpadden lekker vond!!

Ben ik nu ook slecht en had ik de muis moeten laten leven met alle mogelijke gevolgen van dien?
Gelogd
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #35 Gepost op: 13 Augustus 2009, 18:41:00 »

Vooral vanwege de dieronvriendelijkheid ben ik al 23 jaar vegetariër; ik eet geen vlees, vis, wild, en gevogelte.  engeltje

Hmmz mijn mening is dan heel simpel... Vegetariër omwille van dieronvriendelijkheid. Ik neem dan aan dat je GEEN veganist bent.
Wat dan met de dons waar je iedere avond onder kruipt? Wat als je kanker krijgt (wat ik je zeker NIET toewens), dan ga ge je geen bestraling nemen (omdat deze behandelingen op dieren getest wordt)? En zo kan ik nog doorgaan.

Dus vegetariër zijn omwille van dieronvriendelijkheid vind IK een keuze met een staartje aan. Je hoeft je niet aangevallen te voelen, dit is slechts mijn mening erop.
Gelogd

Moi
Gast
« Antwoord #36 Gepost op: 13 Augustus 2009, 19:07:47 »

Allereerst wil ik aangeven dat ik ieders mening respecteer. Ik snap ook dat sommige mensen vlees niet kunnen staan, het is ook lekker!
Ik heb inderdaad wat over me afgeroepen...  pestend

Even een korte eractie op de laatste twee reacties; ik slaap niet onder dons en zweer ook niet alles af. Ik ben inderdaad geen veganist, dat is mij te extreem. Dan gaan mensen last van mijn zweetvoeten krijgen bijvoorbeeld. Ik ben iemand die wat bewuster leeft denk ik, ik probeer dierenmishandeling zoveel mogelijk te voorkomen en kan dat met recht recht in de ogen van anderen zeggen. Ik denk dat anderen dat niet kunnen, of goed kunnen liegen. 

Het doden van een muis die aan vodsel zit vind ik onzinnig, je kan ook op een andere manier zorgen dat je geen last hebt van het dier; zorg dat 'ie niet bij het voer kabn of dat de dieren zoveel hebben als ze opeten. Daarnaast helpt 't niets om een muis te doden; een andere muis neemt, net als bij zwerfkatten het geval is, zijn plek wel weer in.

De rest heb ik beschreven in de 'quote' van een deel van de tekst van Crash.

ik hoor het graag zeggen ik ben vegetarier , dus niets van dieren (vlees ed), eten neen , mmm lekker he snoepjes , gelatine .... leder Huh?? niemand , geen vesten geen brieventassen , geen portemoné geen lederen zetels al dan niet in de wagen , geen .....

Crash, dit is een veelgehoorde aanval op vegetariërs,maar van mij mag je hoor... Omdat ik wel snoepjes eet waar gelatine inzit en lederen schoenen draag kan ik in jouw ogen w.s. net zo goed vlees eten of ben ik fout bezig. Beetje flauwe redernatie vind ik,   gemengde gevoelens , hier ga ik daarom ook niet op in.  


dus als je er tegen bent stop dan ook met sommige medicatie dat van stukken van dieren komen . als uwe kleine zwaar ziek is , tja geen testen meer op dieren dus geen medicijnen meer dan kan de overbevolking van de wereld inzakken , dan zal de gemiddelde leeftijd waar komen gelijk in de middeleeuwen 38 jaar en minder .

Je zal mij niet horen zeggen dat alle dierproeven moeten stoppen. Het gaat mij om datgene wat anders kan zodat dierenleed voorkomen kan worden; één van die dingen is bijvoorbeeld diervriendelijk vlees kopen...


 diervriendelijkheid , uitsterven van sommige soorten door onze uitlaatgassen spuitbussen ed ....
geen papier meer gebruiken ah neen he , het kappen van de wouden tegengaan want door dit zijn vele diersoorten moeten immigreren en velen zijn daardoor gestorven  .

Je draaft door als je reageert op mijn mail; die ging over vlees. Milieuvriendelijker leven is, toch reagerend op dit stukje, mogelijk en goed lijkt me. Tenminste, als we ons als superieure soort  knipoog niet de das om willen doen.


in der tijd geen steenkool , ah neen , wat gebruikten ze om te zien of het veilig was in de mijnen (steenkool) qua gassen ed ...

Tja... was dat inderdaad niet in de tijd dat we nog steenkolen gebruikten? Toen was er nog geen bio-industrie Laten we 't over het hier en nu hebben.


ik kan hier 3 pagina's vol zetten met mijne zever , we zijn de top van de voedselketen en daar kunnen we niet onderuit ! aanvaard het of niet het zal zo blijven .

Daarom heb ik huisdieren en hebben de huisdieren mij niet...  knipoog Alhoewel er wel steeds meer mensen komen die geen/minder/diervriendelijk vlees eten.


maar mishandeling we kunnen het zoveel mogelijk vermijden . maar uitschakelen Huh??

Dit is wat mij betreft weer zo'n hypocriete opmerking. Als je mishandeling zo veel mogelijk zou verwijden Crash, zou je op z'n minst diervriendelijk vlees kopen!  fluiten Echt uitschkelen kan inderdaad niet.


miljaar een mug naast mij , mep ik heb ze oei sorry  bulderlach bulderlach bulderlach

Jammer dat je dit soort opmerkingen nodig hebt, dat vaklt me wat van je tegen...
« Laatste verandering: 13 Augustus 2009, 19:13:00 door Moi » Gelogd
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #37 Gepost op: 13 Augustus 2009, 19:21:46 »


Het doden van een muis die aan vodsel zit vind ik onzinnig, je kan ook op een andere manier zorgen dat je geen last hebt van het dier; zorg dat 'ie niet bij het voer kabn of dat de dieren zoveel hebben als ze opeten. Daarnaast helpt 't niets om een muis te doden; een andere muis neemt, net als bij zwerfkatten het geval is, zijn plek wel weer in.



Wat dan te doen bij bijvoorbeeld pesticiden? Deze doden ook bv slakken of andere kleinere dieren. Maar ze zorgen er wel voor, dat jij als vegetariër nog kan eten. Ik weet het wel, er bestaan bio alternatieven voor deze pesticiden, maar deze doden de slakken ook. Het is enkel milieuvriendelijker.
Ik vind dat  dieronvriendelijkheid niet de hoofdreden kan zijn  om vegetarisch te leven. (uiteraard mijn mening). En indien je dit aanhaalt vind ik dan veganisme de enige echte uitweg. (Wat ik absoluut een extreme vorm vind).

Ik denk trouwens dat we weer een mooie weg opgegaan zijn, wat begonnen was met een emmer vol schildpadden al dan niet uit de vijver eindigt met een discussie over dieronvriendelijkheid waar vegetarisme invloed op kan hebben.
Gelogd

kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #38 Gepost op: 13 Augustus 2009, 20:15:32 »

Tijdens mijn zoektocht naar onderbouwing dat dierproeven nog steeds noodzakelijk zijn door het ontbreken van toereikende alternatieven vond ik dit artikel (KU Leuven) :

Is het nodig primaten te gebruiken voor biomedisch onderzoek? Die vraag wekt de jongste weken beroering aan de KU Leuven. Maandag 2/01/09 is er opnieuw protest van de Anti-Dierproevencoalitie (ADC). Vijf wetenschappers verdedigen in een opiniestuk in De Standaard (31/01/2009) hun beleid.” Om een complex systeem als de menselijke hersenen te begrijpen schieten celculturen en computermodellen te kort.”

De groep Biomedische Wetenschappen van de KU Leuven is zich bewust van het belang van de vraag en de gevoeligheden daarrond. De groep wil zowel ethische als wetenschappelijke motieven in de juiste context plaatsen en hierover een serene discussie voeren. In de eerste plaats: in België worden enkele niet humane primaten zoals rhesusapen gebruikt voor biomedisch onderzoek. Mensapen, zoals de chimpansee, worden niet gebruikt. De Belgische wet bepaalt bovendien dat elke onderzoeksgroep goedkeuring voor het huisvesten en gebruik van proefdieren moet krijgen van het Deontologisch Comité van de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid (FOD). Elk project met proefdieren wordt ook door een vaste ethische commissie van de onderzoeksinstelling geëvalueerd op drie punten: de relevantie van het gebruik van die proefdieren, hun aantal en het beperken van pijn, lijden en letsel.
Voor elk onderzoeksproject moet een continue afweging gebeuren van de wetenschappelijke noodzaak dierenwelzijn. Alle internationale wetenschappelijke tijdschriften vragen overigens expliciet naar de toelating van die Ethische Commissie. Wat Europa betreft, is er een richtlijn proefdieren in de maak die het gebruik ervan toestaat in domeinen die ‘ gerelateerd zijn aan levensbedreigende en invaliderende aandoeningen bij de mens’.
Een derde van alle aandoeningen bij de mens heeft verband met het zenuwstelsel: 127 miljoen Europeanen lijden en neurologische of psychiatrische aandoening. Die kost de gemeenschap in 2004 naar schatting 386 miljard euro. Met onze verouderende bevolking zal dat nog stijgen. Helaas staat het onderzoek naar de enorme complexe werking van de menselijke hersenen nog in de kinderschoenen. De ontwikkeling van nieuwe behandelingen van hersenaandoeningen vraagt in de eerste plaats voldoende inzicht in de werking van gezonde hersenen, en dat kan alleen door onderzoek met proefdieren.
Volgens de Leuvense onderzoekers hebben onderzoeken met apen bijvoorbeeld al essentieel bijgedragen tot het ontwikkelen van diepe hersenstimulatie bij de ziekte van Parkinson. ‘Brain-machine interfaces’, waarbij een volledig verlamde patient met eigen hersenactiviteit een robotarm of een computer kan sturen via een geïmplanteerde chip, werden volledig bij apen ontwikkeld. Inzicht in de bewegingscontrole bij een normaal dier is essentieel om deze behandeling te perfectioneren. De maatschappij zal behoefte blijven hebben aan nieuwe behandelingen bij hersenaandoeningen, die vaak ingrijpen op de essentie van ons mens-zijn. Alle hoop hierop berust bij de vooruitgang in het onderzoek naar gezonde hersenen.
Zijn er alternatieven? Om een complex systeem als de menselijke hersenen te begrijpen schieten celculturen en computermodellen tekort. Die kunnen hoogstens hypothesen opleveren die hoe dan ook getest moeten worden bij levende wezens. De zogenaamde lagere diersoorten, zoals knaagdieren, zijn voor veel onderzoeksvragen evenmin geschikt, omdat heel wat hersenfuncties alleen bij apen en mensen voorkomen. Sommigen beschouwen functionele beeldvorming als een alternatief voor dierproeven, omdat je hiervoor de werking van de hersenen bij de mens kunt onderzoeken. Helaas gebeurt dat op een indirecte manier, via meten van de veranderingen in de bloedvoorziening. Als we de hersenen echt willen begrijpen, is het bovendien vaak nodig om de activiteit in een klein hersengebied tijdelijk stil te leggen of te verhogen, om het effect daarvan op het gedrag en op de andere hersengebieden te meten. Technieken die ook bij de mens gebruikt kunnen worden zij nog niet specifiek genoeg.
Het is dus noodzakelijk een diermodel te hebben dat dicht genoeg bij de mens staat en tegelijk toelaat om directe metingen en manipulatie van hersenactiviteit uit te voeren, en dat kan op dit moment alleen bij apen. Een onafhankelijke commissie van experts, opgericht door de Europese commissie, heeft onlangs hetzelfde besloten.
Bij alle proefdieren is het aspect dierenwelzijn cruciaal. Door hun grote gelijkenis met de mens is dat nog gevoeliger bij apen. Een optimaal verblijf, excellente voeding en een stimulerende omgeving die sociale contacten toelaat, zijn essentieel om deze proefdieren te huisvesten, en verhogen bovendien de validiteit van het onderzoek. Deze intelligente en waardevolle dieren worden met de grootste zorg getraind om complexe taken uit te voeren. Dat stapsgewijs om stress zoveel mogelijk te vermijden, met het gebruik van beloningen. Betere onderzoeksmethodes zorgen mee voor kortere proeven en verlagen op termijn het aantal proefdieren. Tenslotte is het cruciaal dat het proefdier tijdens het experiment geen pijn voelt. De hersenen bevatten geen pijnreceptoren, dus zijn metingen in de hersenen bij een proefdier – net zoals bij sommige patiënten tijdens neurochirurgie - volledig pijnloos.
We moeten voorduren zoeken naar een evenwicht tussen het verlichten van menselijk lijden en de intrinsieke waarde van het dierlijke leven. Op dit moment zijn, door het gebrek aan alternatieven, dierexperimenten nog steeds nodig en verdedigbaar indien ze uitgevoerd worden volgens de hoogst mogelijke wetenschappelijke standaarden en met respect voor het dierlijke leven. Deze houding wordt voortdurend geëvalueerd in de Europese context en in het licht van de ontwikkeling van nieuwe onderzoekstechnieken. Als biomedische onderzoeksinstellingen hebben we de morele plicht om dierproeven zo zorgvuldig mogelijk uit te voeren en ter discussie te blijven stellen.
Jef Arnout is groepsbeheerder Biomedische Wetenschappen. Peter Janssens is laboratoriumdirecteur Neurofysiologie. Guy Orban, Win Vanduffel en Ruffin Vogels zijn neurofysiologen KU Leuven.

Bron: www.brok.be

Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #39 Gepost op: 13 Augustus 2009, 20:27:31 »

Ondermeer naar aanleiding van de Mexicaanse griep heeft de Europese commissie het volgende beslist:


De Europese Unie zwakt eerdere voorstellen ter bescherming van mensapen in proefdieronderzoek weer af. De Europese Commissie stelde voor om de jaarlijkse experimenten op twaalfduizend primaten (mensapen, halfapen en apen) te verbieden, tenzij kan worden aangetoond dat het voortbestaan van de soort op het spel staat of bij een onverwachte uitbraak van een levensbedreigende ziekte bij mensen. Leden van de Europese commissie wezen dit laatste voorstel terecht af omdat het onderzoek naar sommige vormen van kanker, multiple sclerose en de ziekte van Alzheimer zou kunnen bemoeilijken. Ze willen ook dat er haalbaarheidstudies worden gedaan vooraleer er een verbod mag komen op de vangst van in het wild levende primaten voor gebruik in laboratoria. Wetenschappers betogen dat ze apen nodig hebben omdat die veel gelijkenis vertonen met de mens en daardoor de meest geschikte modellen zijn om menselijke ziekten te bestuderen of medicijnen te testen...
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
theo
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1162

lid adviesraad st. Herpetofauna


« Antwoord #40 Gepost op: 13 Augustus 2009, 20:38:46 »

@moi

Citaat
Crash, dit is een veelgehoorde aanval op vegetariërs,maar van mij mag je hoor... Omdat ik wel snoepjes eet waar gelatine inzit en lederen schoenen draag kan ik in jouw ogen w.s. net zo goed vlees eten of ben ik fout bezig. Beetje flauwe redernatie vind ik,    , hier ga ik daarom ook niet op in.

Heb ik slechts 1 vraag.

Drink je wel eens melk?
Leg je wel eens een plakje kaas op je brood?
Gebruik je weleens de vlees vervanger valles?
Eet je weleens een eitje?
Gelogd
metalsweetness
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 75


WWW
« Antwoord #41 Gepost op: 13 Augustus 2009, 21:43:40 »

@ moi,

Ik vind het sjiek van u dat je kan stoppen met vlees eten om die redenen !
Ik zelf zou het niet kunnen terwijl ik ook echt zit te vloeken en te verkondigen hoe schandalig het is als ik mensen dieren zie slachten op tv.

maarja, goed bezig !  cool zeg

En als je wilt dat de wereld verbeterd moet je bij jezelf beginnen ! Beetje per beetje Smiley
Gelogd

1.1.2 Eurotestudo hermanni boetgerri
0.0.5 Chelonoidis carbonaria
0.1.0 Testudo graeca ibera
0.0.2 Sternotherus carinatus
0.0.1 Trachemys scripta scripta
0.0.1 Trachemys scripta troostii
Moi
Gast
« Antwoord #42 Gepost op: 13 Augustus 2009, 22:07:14 »

@moi

Citaat
Crash, dit is een veelgehoorde aanval op vegetariërs,maar van mij mag je hoor... Omdat ik wel snoepjes eet waar gelatine inzit en lederen schoenen draag kan ik in jouw ogen w.s. net zo goed vlees eten of ben ik fout bezig. Beetje flauwe redernatie vind ik,    , hier ga ik daarom ook niet op in.

Heb ik slechts 1 vraag.

Drink je wel eens melk?
Leg je wel eens een plakje kaas op je brood?
Gebruik je weleens de vlees vervanger valles?
Eet je weleens een eitje?

Ik weet wat er daarna gaat komen Theo, ik bespaar je de moeite. Mijn antwoord zal zijn; Theo, dit is een veelgehoorde aanval op vegetariërs, maar van mij mag je hoor... Omdat ik wel melk drink, een plakje kaas op mijn brood eet of een eitje eet werk ik mee aan het in stand houden van dat wat ik een het probleem vind? Beetje flauwe redernatie vind ik.
En hij klopt niet trouwens!  knipoog
Gelogd
theo
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1162

lid adviesraad st. Herpetofauna


« Antwoord #43 Gepost op: 13 Augustus 2009, 22:14:19 »

Nee Huh??

Wat moeten we dan doen met al die kalveren???
Gelogd
Moi
Gast
« Antwoord #44 Gepost op: 13 Augustus 2009, 22:39:33 »

@ Crash!

voor ik op alles terug regeer even dit , ik vind het vrijwel raar dat u alles op zich neemt , dat vind ik hypocriet , nah wie het schoentje past ...
Ik pas 'm en ben de enige die 'm tot dan toe paste...

waarom eet je dan geen vlees? als u de rest wel eet of draagt of ...
Crash, dit is een veelgehoorde aanval op vegetariërs,maar van mij mag je hoor... Omdat ik wel snoepjes eet waar gelatine inzit en lederen schoenen draag kan ik in jouw ogen w.s. net zo goed vlees eten of ben ik fout bezig. Beetje flauwe redernatie vind ik,    , hier ga ik daarom ook niet op in.

diervriendelijk vlees waar slaat dat op ? de boeren zullen hun dieren altijd hetzelfde behandelen , je zal nooit weten wat er achter de schermen gebeurt , alsook in de slachthuizen gebruiken ze nog altijt de pinpistool , alsook wat ga je doen als een koe niet in de aanhanger wilt , dan gaan ze wel met een stok of dergelijke het dier behandelen om vooruit te gaan , hoe wil je anders een dier van enkele honderden kilo's vooruit krijgen  , nu mag je kippen houden met grote aantallen toch zullen ze met teveel bijeen zitten , alsook varkens diervriendelijk of niet zullen ook met te veel in een hok zitten , ik zie ze niet in een hok kruipên met een kussentje en een dekbed lol
Je mist de belangrijkste kerel, volgens mij heb je nooit in een kalvermesterij, varkensfokkerij/mesterij, legbatterij, kippenmesterij, meervalkwekerij etc. etc. gekeken, dan had je deze niet vergeten; waarom vinden schildpaddenhouders dat hun schildpadden voldoende leefruimte moeten hebben die natuurlijk is ingericht en warm genoeg is? Juist   ; omdat dat diervriendelijk is!

 bio industrie , dus u rijd ook op biogas met de wagen ? daar kan ik veel op antwoorden hoor , je krijgt in belgie een premie als je een auto koopt met biofilter , ik heb juist een nieuwe wagen gekocht en deze met een biofilter kost 3000 euro meer en je krijgt dan van de staat een belachelijk bedrag terug nah niet ...
Ik snap niet wat steenkolen met biogas en auto's te maken hebben. Of weet je niet wat bio-industrie is en heb je 't daarom over biofilter en biogas. Bio-industrie is onder andere het houden van veel dieren in kleine ruimtes etc..

ze gebruikten vogels in de mijnen
Klopt, dat was heel nuttig. Beter een vogeltje dood dan een mens naar mijn mening.

nah zie vorig antwoord diervriendelijk vlees .... komaan vetmesten en dan naar het slachthuis dat is het belang van de houders van deze diervriendelijke dieren
maar mishandeling we kunnen het zoveel mogelijk vermijden . maar uitschakelen ?
Ik weet het belang van de houders. Die wordt gevoed door de vraag vanuit de maatschappij. En die maatschappij ben ook jij. En jij kan ook meehelpen aan het meer vermijden van dierenmishandeling. Jammer dat je me niet wilt begrijpen alleen.

zoek maar volle bak hier in de winkel diervriendelijk vlees ...
Deze snap ik niet


nah wij moeten een kip slachten op het commandokamp alsook een vis , tja het is ook overleven he , en dat het tegenvalt ik ben ik en daar zal weinig aan veranderen
Tja, je bent een stoere kerel Crash!  knipoog Wat mij betreft hoef je ook niet te veranderen, ik laat je in je waarde. Dat kippenverhaal heb ik ook meegemaakt. Wij mochten kiezen. Ik deed 't niet omdat het geen meerwaarde heeft; in plaats van een kip die onderweg voedsel en verzorging nodig heeft, kan je beter een blik struikvoeding bijvoorbeeld meenemen.  bleuhhh Maar ff zonder gein; als het moet kan ik echt wel een gevangen vogel slachten, garen en opeten. In de praktijk komt het tegenwoordig in oorlogssituaties alleen zo weinig voor...

diermishandeling heeft heel veel aspecten , maar wij zijn omnivoren ,en als je de mensen hoort van tijdens de oorlog om te overleven moesten ze soms hun eigen hond of kat eten . is dat daarom mishandeling , nah neen ,mishandeling is  een beer in een rasteren kot steken en constant vocht afnemen , enz . honden dagen lang zonder eten en drinken zetten enz
Nee Crash, dat is tijdens oorlogssituaties noodzaak. Ik hoop dat je dat verschil snapt. Mensen gaan in nood ook elkaar/overledenen opeten; dat heet overleven en is natuurlijk gedrag. Voor zover je daar bij de mens nog over kunt spreken... Als je vindt dat mensen omnivoren zijn, dan zal je ook wel problemen hebben met het feit dat Elke alleen vlees en geen groenten (JOUW WOORDEN) eet. De rest wat je noemt is inderdaad OOK dierenmishandeling.

wat doe ik dierenmishandeling ik geef ratten en konijnen aan mijn slangen ...
Dat is een lastige. Daarom neem ik ook geen slangen. Als de ratten en konijnen een goed leven gehad hebben, zie ik dat denk ik toch als 'natuur' en niet als dierenmishandeling. Ik weet dat veel voederdieren ook dieronvriendelijk gehouden worden, dat vind ik dus weer wat minder...
« Laatste verandering: 13 Augustus 2009, 22:52:53 door Moi » Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 Omhoog Print
 
« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28 April 2024, 08:52:10

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172831
Totaal aantal topics: 14134
Vandaag Online: 369
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 328
Totaal: 328
Artikelen

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Black22 / TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.088 seconden met 25 queries.